اسلام دین قدرت است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 9 شهريور 1403 - 15:54

اسلام دین قدرت است

شماره: 26190
Aa Aa

بودجه کشور ناتراز است. اگر دیروز بودجه را به نفت گره نمی زدیم امروز این وضعیت نبود؛ دولت چهاردهم بیشتر تفکر کند که تصمیم غلط اتخاذ نشود. از رئیس جمهور و تیم اقتصادی انتظار می‌رود سطح حکمرانی اقتصادی را ارتقاء ببخشند.

محمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه تهران؛
اسلام دین قدرت است

سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت:

دولت در جمهوری اسلامی ایران باید با مقیاس و شاغول شهیدان رجایی و باهنر اندازه گیری شود.

به گزارش اسپادانا خبر، او گفت:

باید همه دولتمردان و آحاد جامعه تلاش کنند شهدای عالیقدر را الگو برای حرکت خود قرار دهند. 
ابوترابی‌فرد با اشاره به رأی اعتماد مجلس به همه وزرای پیشنهادی نیز گفت:

رئیس‌جمهور و اعضای دولت باید از این اقدام مجلس که حکایت از تعامل مجلس با دولت دارد در راستای افزایش سطح هم افزایی دولت و مجلس و ارتقای کارآمدی نظام با هدف برون رفت از تنگنا‌های اقتصادی به خوبی استفاده کنند. این فرصت خوبی فراروی دولت چهاردهم است.
وی اظهار کرد:

با مراجعه به آموزه‌های قرآنی و کلمات حیات بخش پیامبر اعظم درمی یابیم که اسلام دین قدرت است آن هم قدرت برآمده از علم «العلم سلطان» علم قدرت آفرین است. اینکه می‌شاهده می‌کنید دنیای اسلام در فاصله چند دهه به قله‌های قدرت دست یافت و دنیا را متأثر از دانش و علوم خود کرد دستاورد اندیشه ناب قرآن است؛ دستاور کلمات پیامبر (ص) است که فرمودند: «علی اگر همه با کار نیک خواستند به خدا نزدیک شوند تو با حیات عقلانی به خدا نزدیک شود. دولت باید با نگاه به آموزه‌های قطعی قرآن کریم از تمام ظرفیت‌های علمی، کارشناسی، نیروی انسانی توسعه یافته، ظرفیت‌های متراکم در حوزه زیرساخت‌ها، امنیت و قدرت بازدارندگی تحسین برانگیز جمهوری اسلامی و انسجام اسلامی و موقعیت ژئوپلتیک کشور برای تبدیل تهدید‌ها به فرصت‌ها استفاده کند. دولت وفاق ملی باید با ارتقای شایسته سالاری اقدام کند. رئیس جمهور هم به وزرا توصیه کرد که ملاک تغییر فقط و فقط باید شاخص مهم شایستگی باشد.
ابوترابی فرد خطاب به اعضای کابینه افزود:

به وزرا می‌گویم مردم اهل قضاوت و تحلیل هستند و تصمیمات شما را ارزیابی می‌کنند که ملاک تصمیمات ارتقای شایسته سالاری یا نگاه سیاسی بوده؟

وی با بیان اینکه برای اتقای کارآمدی باید شاخص را شایسته سالاری قرار دهیم تاکید کرد:

نگاه جامع و بلند مدت و مبتنی بر شایسته سالاری پشتوانه اقتدار ملی محسوب می‌شود، اقتدار ملی هم مرهون افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی است و به نظر می‌رسد این مهم دستاورد ارتقای کیفیت حکمرانی اقتصادی است. از رئیس جمهور و تیم اقتصادی انتظار می‌رود سطح حکمرانی اقتصادی را ارتقاء ببخشند و این مهم به دست نمی‌آید مگر آنکه نگاه بلندمدت اساس تصمیم سازی‌های دولت باشد. اگر امور روزمره تمام وقت وزرا را به خود اختصاص دهد قطعا مسائل اساسی و کلیدی بر زمین خواهد ماند.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب در دیدار با دولت اشاره کردند که مردم به رفتار مدیران نگاه می‌کنند و رفتار ما را ملاک قرار می‌دهند افزود:

مدیران بیندیشند و دولت چهاردهم بیش از دیگران مطالعه کنند که تصمیم غلطی اتخاذ نشود. تصمیم درستی که شهید خدمت آیت الله رئیسی در حذف ترجیحی اتخاذ کرد پرهزینه اما بسیار سازنده بود؛ این تصمیمات نیاز امروز و فرداست.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: اگر دیروز بودجه را به نفت گره نمی زدیم امروز این وضعیت نبود، پس مدیران بیندیشند و دولت چهاردهم بیشتر تفکر کند که تصمیم غلط اتخاذ نشود. مدیران اقتصادی کشور بدانند اثرات تصمیمات غلط امروز ما، فردا و در دهه های آینده آشکار می‌شود؛ به تعبیر رهبر انقلاب اگر دیروز بودجه را به نفت گره نمی زدیم امروز این وضعیت نبود، پس مدیران بیندیشند و دولت چهاردهم بیشتر تفکر کند که تصمیم غلط اتخاذ نشود.

ابوترابی‌فرد با بیان این که بودجه کشور ناتراز است گفت:

در سه ماهه نخست سال باید ۲۵ درصد از منابع پیش‌بینی شده دریافت می‌شد اما حدود ۱۷ درصد وصول شده است.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان