منتظری رئیس دیوان عالی و موحدی‌آزاد دادستان کل شد | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 3 مرداد 1403 - 18:03

منتظری رئیس دیوان عالی و موحدی‌آزاد دادستان کل شد

شماره: 23011
Aa Aa

اژه ای، رئیس قوه قضاییه در مراسم معرفی گفته چنانچه بخواهیم در کشتی نجات به مقصد نهایی برسیم باید تمام توجه‌مان به اوامر ولی فقیه باشد.

پس از مشورت و اخذ نظر از تمامی قضات دیوان عالی؛
منتظری رئیس دیوان عالی و موحدی‌آزاد دادستان کل شد

طی مراسمی با حضور مقامات قضایی و کشوری و لشکری، رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران پس از مشورت و اخذ نظر از تمامی قضات دیوان عالی، منتظری را به سمت ریاست این دیوان منصوب کرد. 

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، همچنین با نظر مشورتی قضات دیوان عالی و حکم رئیس قوه قضاییه، موحدی‌آزاد که تاکنون عهده‌دار ریاست دادگاه انتظامی قضات بود جایگزین منتظری در سمت دادستان کل شد.

محسنی اژه‌ای در این مراسم گفت:

مأموریت‌های قوه قضاییه و ملزومات عملیاتی‌سازی این مأموریت‌ها از امور بسیار خطیر و مهم است. تحقق عدالت که از جمله مأموریت‌های قوه قضاییه است صبر و تدبیر و روحیه جهادی و همدلی و همفکری می‌طلبد و اگر بخواهیم به تنهایی و با فکر واحد ماموریت‌های امر قضا را اجرایی کنیم کار مشکل و سخت می‌شود؛ همفکری و همدلی با همه ارکان نظام از ضروریات است. اگر نتوانیم مسائل زمان را درست بفهمیم و نحوه مواجهه صحیح با آن‌ها را دریابیم و نتوانیم اولویت‌ها را درک کنیم ممکن است فرصت‌ها را از دست بدهیم. چنانچه بخواهیم در این کشتی نجات به مقصد نهایی برسیم باید تمام حواس و توجه‌مان به دستورات و اوامر ولی فقیه باشد؛ ولی فقیهی که با جامعیت و تدبیر و اخلاص، سکان‌دار کشتی انقلاب است.

او اظهار داشت:

ما در قوه قضاییه موظف و مکلف به تحقق و گسترش عدالت و احیاء حقوق عامه و تعقیب و مجازات مجرمین و کسانی هستیم که ارزش‌های الهی را زیر پا می‌گذارند و امنیت مردم را به هم می‌زنند و اموال بیت‌المال را به یغما می‌برند؛ کسانی که هم فاسدند و هم فساد می‌کنند. علاوه بر این‌ها ما موظف به تلاش در جهت اصلاح مجرمین نیز هستیم. ما در قوه قضاییه از حقوقی که مرتبط به عموم مردم است، حفاظت و حراست می‌کنیم و حامی آزادی‌های مشروع مردم هستیم؛ مقوله آزادی‌های مشروع در زمره مواردی است که به لحاظ مفهومی و مصداقی نیاز به بروزرسانی دارد. امروز آزادی‌های مشروع چیست؟ گاهی در دنیا و حتی بعضاً در کشور خود ما مقوله آزادی به گونه‌ای مطرح می‌شود که اساساً ضدآزادی است. امروز در برخی کشور‌های غربی بالاترین ظلم را به زنان روا می‌دارند و از آن به عنوان آزادی نام می‌برند. در همان کشورها بیشترین محدودیت‌ها را در قبال انسان‌ها اعمال می‌کنند و اسم آن را آزادی می‌گذارند. ما می‌خواهیم از آزادی‌های مشروع مردم دفاع کنیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان