راه اعتماد از تغییر می‌گذرد | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 12 شهريور 1403 - 22:53

راه اعتماد از تغییر می‌گذرد

شماره: 23346
Aa Aa

بنای انقلاب اسلامی بر تاسیس جمهوریت در ایران بود| حاکمیت با وجود ادعای دعوت به انتخابات همه راه‌های مشارکت را بسته| راه اعتماد از تغییر می‌گذرد؛ تغییری از درون ایران به دست ملت و بدون هرگونه خشونت| در نبود حزب راه خیابان گشوده می‌شود.

پیام مهدی کروبی خطاب به کنگره حزب اعتمادملی؛
راه اعتماد از تغییر می‌گذرد

ایران امروز که به سرعت در حال فاصله گرفتن از کاروان توسعه است نباید بیش از این درجا بزند. شرط توسعه احیای اعتماد است. اعتماد ملت به دولت و اعتماد ملت به اصلاحات و اعتماد ملت به امید ... راه اعتماد اما از تغییر می‌گذرد. تغییری از درون ایران به دست ملت و بدون هرگونه خشونت.

به گزارش اسپادانا خبر، در بخشی از پیام مهدی کروبی خطاب به کنگره حزب اعتمادملی آمده است:

گرچه اندکی پس از تاسیس حزب اعتمادملی در توفان اعتراضات ملت ایران و برخوردهای حاکمیت به محاق رفتم و این فصل از عمر را همچنان و هنوز در حصر هستم اما هرگز از بنیان نهادن این تشکیلات سیاسی پشیمان نیستم و این شجره طیبه را گامی برای توسعه سیاسی کشور می‌دانم. کشور بدون حزب همین می‌شود که باندها بر دولت و مجلس و کل کشور حکومت می‌کنند و بر سر قدرت منازعه می‌کنند. بنای انقلاب اسلامی بر تاسیس جمهوریت در ایران بود و جمهوریت بدون حزب معنایی ندارد.

بدعت نظارت استصوابی که از مجلس چهارم پایه‌گذاری شد این بار با این مجلس اقلیت از ماقبل به مابعد انتخابات تسری یافته و با سناریوی پیش ثبت‌نام راه برای تشکیل حتی یک اقلیت مستقل در مجلس بسته‌تر از همیشه شده است. حاکمیت با وجود ادعای دعوت به انتخابات همه راه‌های مشارکت را بسته است و درصدد تکرار  مجلس فعلی است تا بتواند در چنین مجلسی بدون حضور احزاب مخالف هر چه به صورت غیر قانونی انجام می‌داد را قانونی سازد. باید این توطئه را افشا و خنثی ساخت. تصویب قوانین ضد حقوق ملت مانند طرح‌های ضد برجامی، محدودیت فضای مجازی، طرح تشدید مجازات افرادی که بدحجاب یا بی‌حجاب می‌دانید و از همه مهم‌تر تغییر قانون انتخابات برای ردصلاحیت‌های گسترده‌تر همه نشانه حذف و غیبت ملت است.

او نوشته است:

در نبود حزب است که راه خیابان گشوده می‌شود و مردم راهی جز بیان مستقیم اعتراض نمی‌یابند. در نبود حزب است که یک باند چند نفره کشور را در دست می‌گیرد. در نبود حزب است که کشور بدون برنامه اداره می‌شود. حاکمیت در بیست و پنج سال گذشته نگذاشته است چند حزب فراگیر ملی در کشور ایجاد شود و حتی احزاب مخالف به محافل سیاسی بدل شده‌اند. باید اعتماد به اصلاح را به ملت را بازگرداند و با مرور تجربه اصلاحات با مردمی که امروز از ما جلو زده‌اند صادقانه حرف زد و با به رسمیت شناختن مطالبات بر حق ملت هم از محافظه‌کاری عبور کرد و هم جلوی ویرانگری و ویرانه‌خواهی ایران را از هر دو جهت گرفت. ایران برای ما همیشه مهم بوده است. ما حزب اعتماد «ملی» هستیم.

 

منبع| اعتمادآنلاین

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان