میزان پذیرش دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس اصفهان نصف شد | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 24 مرداد 1403 - 19:44

میزان پذیرش دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس اصفهان نصف شد

شماره: 26085
Aa Aa

پیش‌تر مدارس اصفهان مجاز بودند تا ۴۰ درصد از ظرفیت خود را به دانش‌آموزان اتباع خارجی اختصاص دهند؛ این میزان به ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت.

با هف رفع نارضایتی‌های عمومی از حضور اتباع؛
میزان پذیرش دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس اصفهان نصف شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان از کاهش ۵۰ درصدی پذیرش دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس استان خبر داد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، محمدرضا جان‌نثاری در نشست ستاد ساماندهی اتباع خارجی در استان اصفهان گفت:

در سال گذشته مدارس استان اصفهان مجاز بودند تا ۴۰ درصد از ظرفیت خود را به دانش‌آموزان اتباع خارجی اختصاص دهند اما از سال تحصیلی جدید این میزان به ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت. انتظار می‌رود در سال‌های آینده این میزان نیز کاهش یابد.

جان نثاری هدف از این تغییرات را رفع نارضایتی‌های عمومی ناشی از حضور اتباع خارجی و ساماندهی موثرتر آنها اعلام و تصریح کرد:

ساماندهی مهاجران خارجی در چارچوب ضوابط مشخص شده است و بایستی حرف مردم را شنید و به آن توجه کرد. اکنون بدلیل حضور اتباع و مهاجران خارجی در کشور و استان نارضایتی‌هایی برای شهروندان به‌وجود آمده که وظیفه ما برنامه‌ریزی جامع در راستای رفع این نارضایتی‌هاست. ساماندهی اتباع خارجی چند وجهی است، در برخی جنبه‌ها موفق و در برخی جنبه‌ها ناموفق عمل شده است برای مثال در طرد اتباع غیرمجاز از استان‌ها موفق و در جلوگیری از بازگشت مجدد آنان به کشور ناموفق هستیم که همین موضوع، فرایند طرد آنها را از کشور مشکل می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم در راستای ساماندهی اتباع خارجی گفت:

دولت سیزدهم بلندترین و مستحکم‌ترین گام در ساماندهی اتباع خارجی را برداشت و در حال حاضر بایستی اصول ساماندهی اتباع نیز اعمال شود. به هیچ وجه از ضوابط قانونی کوتاه نخواهیم آمد و بر رعایت قوانین و ضوابط ملی خود را متعهد می‌دانیم. اگر ساماندهی اتباع خارجی با تفکیک وظایف دستگاه‌های مختلف همراه باشد بدون شک در این امر موفق خواهیم شد. ساماندهی اتباع خارجی رُکن اساسی است و خلاهای قانونی استانی در راستای طرد اتباع همراه با اقدامات انجام شده باید بصورت مفصل و مکتوب به وزیر کشور منعکس شود.

شایان ذکر است استان اصفهان بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۹ شهرستان دارد.

به گفته مسوولان اکنون اتباع ۲۴ کشور خارجی در اصفهان اقامت دارند که بیشترشان افغانستانی‌ها هستند.

۵۲ هزار دانش‌آموز اتباع بیگانه نیز در مدارس استان اصفهان به تخصیل اشتغال دارند.

۱۲ شهرستان نطنز، فریدن، فریدونشهر، سمیرم، چادگان، خوانسار، دهاقان، نائین، گلپایگان، خور و بیابانک و اردستان و بخش‌هایی از شهرستان‌های آران و بیدگل دارای ممنوعیت تردد، اقامت و اشتغال برای اتباع افغانستانی هستند ولی اتباع قانونی و مجاز می‌توانند در ۱۷ شهرستان دیگر استان حضور داشته باشند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان