با آمریکا تا زمانی که آدم نشده رابطه نخواهیم داشت | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 27 تير 1403 - 16:07

با آمریکا تا زمانی که آدم نشده رابطه نخواهیم داشت

شماره: 16552
Aa Aa

اینترنت مردم یمن را قطع می کنند که دنیا متوجه نشود| آمریکا باید تمام تحریم ها بردارد نه این‌که لغو کند| بیش از ۴۰۰ نفر در دوما رئیسی را تشویق کردند.

سید احمد خاتمی، خطیب جمعه تهران؛
با آمریکا تا زمانی که آدم نشده رابطه نخواهیم داشت

سید احمد خاتمی، خطیب جمعه تهران در خطبه های نماز جمعه پایتخت گفت:

زندگی آیین نامه می‌خواهد. با آیین نامه خدایی زندگی کنید و با آیین نامه شیطانی زندگی نکنید.

به گزارش اسپادانا خبر، او ادامه داد:

سکولار‌های مذهبی می‌گویند کار دین فقط آبادی آخرت است و دنیا را رها کنید. این هم درست نیست.

او گفت:

مسئله و قصه یمن فاجعه انسانی است و ائتلاف عبری و صعودی است. مدام مردم یمن را می‌زنند و اینترنت شان را هم قطع کردند که دنیا متوجه نشود. سازمان های بین المللی خفه‌خون گرفته اند. انصارالله را محکوم کردند اما متجاوزان را محکوم نکردند. به مردم یمن می‌گویم ما همراه شما هستیم.

 

23

خاتمی افزود:

حضور در دفاع مقدس و انتخاباتی که در طول ۴۳ سال برگزار شده کار بزرگی است و خودش شکر نعمت است. مهم‌ترین چیز تداوم انقلاب است. مقام معظم رهبری در ۱۹ دی تاکید کردند بر غیرت دینی خود بایستیم. بعضی ها اسم آن را خشونت و بی منطقی می گذارند اما تبلور خردورزی است. استقلال و مبارزه با فساد  بی عدالتی از اصول انقلاب است و شما ۴۳ سال است که تسلیم نشدید. دشمن در طول این ۴۳ سال هرچه توانست بر ما وارد کرد اما توانست موفق شود. آمریکا در پی مذاکره نیست در پی غارتگری است. او (آمریکا) می گوید هر چه من می گویم را بشنو. آنها خواب و خیال غارت گری دارند اما این خوابی است که هرگز تعبیر نشده و نخواهد شد. در این سال ها هر چه توانست توطئه کرد و اگر جایی این کار را نکرد نه اینکه نخواست بلکه نتوانست و از این به بعد هم نخواهد توانست. خط مقام معظم رهبری در این عرصه روشن است،‌ باید تمام تحریم ها از جمله تحریم های حقوق بشری و غیره ذلک لغو شود نه تعلیق یعنی به طور دائم لغو شود.

آمریکا باید تمام تحریم ها بردارد نه این‌که لغو کند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور ایران به روسیه گفت:

سفر رئیس جمهور به روسیه از سفرهای کلیدی است اما درباره این سفر پرفایده بی‌مهری شد. ۱۷ یا ۱۸ هدف در این سفر داشتند که به تمام آنها رسیدند. قانون اساسی می‌گوید با تمام دنیا می‌توانیم بر اساس منافع متقابل ارتباط داشته باشیم و با رژیم صهیونیستی هیچ‌گاه ارتباط نخواهیم داشت و با آمریکا هم تا زمانی که آدم نشده رابطه نخواهیم داشت. کسانی که می‌گویند ما با دنیا رابطه نداریم گویا تمام دنیا را آمریکا می‌دانند. اولویت سیاست خارجی ما همسایگان هستند. ما ۱۵ همسایه با ظرفیت‌های فراوان داریم که می‌توانیم با ارتباط قانونی و عادلانه مشکلاتمان را حل کنیم. اینکه می‌گویند رئیس جمهورمان را به درستی تحویل نگرفتند حرف درستی نیست. مجلس دوما در این ایام تعطیل بود اما به گفته مسئولان آن، پای سخنرانی آیت‌الله رئیسی در دوما بیش از ۴۰۰ نفر آمدند و دائما ایشان را تشویق کردند و در عرصه‌های دیگر هم احترام ایشان را نگه داشتند. آفرین بر این رئیس جمهور مردمی، بانشاط و انقلابی که از کرملین به کرمان می‌رود و به مناطق محروم و سیل‌زده سرکشی می‌کند.

شایان ذکر است نمازگزاران تهرانی پس از اقامه نماز جمعه در اعتراض به جنایات ائتلاف سعودی‌ در یمن راهپیمایی کردند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان