بر اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید داریم | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403 - 18:00

بر اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید داریم

شماره: 19605
Aa Aa

او با اشاره به تدوین این سند دست‌اندرکاران آموزش و پرورش را مکلف کرده اجرایی شدن آن را هر سال ارزیابی و میزان پیشرفت آن را گزارش کنند.

ییس جمهور ایران زنگ آغاز سال تحصیلی را نواخت؛
بر اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید داریم

سید ابراهیم رییسی رییس جمهور ایران با حضور در یکی از مدارس شهر تهران زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را در سراسر کشور نواخت.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۱ امروز دوم مهمر ماه با حضور رییس جمهور و همراهی وزیر آموزش و پرورش، جمعی از معلمان و دانش آموزان در دبستان دخترانه شهید فرهاد حسین مردی منطقه ۲ تهران آغاز شد.

پس از نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی، دانش آموزان با رییس جمهوری عکس یادگاری انداختند. 

سید ابراهیم رئیسی در آیین آغاز رسمی سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ مدارس این کشور گفت:

هزینه برای آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری است. اگر نتایج خوبی به همراه داشته باشد نباید نگران هزینه آن باشیم.

او وجود مقدس حضرت محمد (ص) را بزرگترین معلم و مربی بشریت برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی دانست:

شهدا و سرداران جان برکف کشورمان نیز معلمان بزرگی هستند که در آزمون الهی با نمره عالی قبول شدند.

رئیسی معلمی را ادامه کار اولیا و انبیای الهی برای آموزش و تربیت نسل‌های آتی توصیف کرده و خطاب به دانش‌آموزان گفت که با خوب درس خواندن قدردان تلاش‌های معلمان و اساتید خود باشند.

رئیسی با اشاره به تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ضرورت سرلوحه قرار گرفتن این سند در تمام شئون تعلیم و تربیت دست‌اندرکاران آموزش و پرورش را مکلف کرد اجرایی شدن این سند مهم را هر سال ارزیابی و میزان پیشرفت آن را گزارش کنند.

او سؤال مهر سال تحصیلی جدید را مطرح کرد و از دانش‌آموزان خواست پاسخ دهند که شاخص‌های مدرسه خوب از نظر آنها چیست؟

رئیسی با اشاره به اینکه در میان پاسخ دانش‌آموزان به سؤال مهر پارسال نوشته‌های بسیار وزین و پرمحتوایی وجود داشت از همه دانش‌آموزان ‌خواست امسال هم با انگیزه و علاقه به این سؤال پاسخ دهند چرا که جایگاه مدرسه خوب در تربیت انسان تراز برای اداره خود، خانواده و جامعه بسیار مهم است.

وی سوالی نیز برای معلمان طرح کرد و از معلمان خواست به این سؤال پاسخ دهند که برای افزایش بهره‌وری در آموزش و پرورش چه اقداماتی باید انجام شود؟

رئیس جمهور ارتقای بهره‌وری را از مهم‌ترین محورهای کار دولت مردمی دانست:

دولت تلاش کرده است با افزایش بودجه و اعتبارات آموزش و پرورش، ارتقای جایگاه دانشگاه فرهنگیان و مراکز تربیت معلم، اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان و اجرایی کردن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش به ارتقای بهره‌وری در نظام آموزشی کشور کمک کند و از معلمان عزیز نیز درخواست می‌کنیم که نظرات و تجربیات خود را در این زمینه با پاسخ به این سؤال اعلام کنند.

او با بیان اینکه امسال در ۴ بخش و با ۴ رکن مؤثر در نظام آموزشی کشور جلسات و گفتگوهایی خواهیم داشت گفت:

در اولین نشست به اتفاق وزیر و مسئولان آموزش و پرورش نشستی با نمایندگان دانش‌آموزان کشور و در گام بعدی نشستی با نمایندگان معلمان خواهیم داشت تا در جلسه‌ای کاملاً کاری به ارزیابی وضعیت آموزشی کشور و شنیدن نظرات و دیدگاه‌های آنان بپردازیم. در گام سوم نیز نشستی با کارشناسان و صاحبنظران تعلیم و تربیت خواهیم داشت و در گام چهارم در نشستی با نمایندگان والدین دانش‌آموزان حرکت نظام تعلیم و تربیت کشور را ارزیابی خواهیم کرد و مشابه این نشست‌ها در سطح استان‌ها هم برگزار خواهد شد تا در مجموع به ارزیابی دقیق‌تری از وضعیت آموزشی کشور برسیم. مدرسه و آموزش و پرورش نه یکی از کارهای دولت مردمی بلکه مهم‌ترین مأموریت و کار دولت به حساب می‌آید و امیدوارم با ۴ نشستی که با ارکان اصلی تعلیم و تربیت در کشور برگزار خواهیم کرد ارزیابی دقیق‌تری از وضعیت آموزشی کشور و راهکارهای بهبود و ارتقای آن به دست بیاوریم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان