احمد جنتی رئیس خبرگان باقی ماند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 18:03

احمد جنتی رئیس خبرگان باقی ماند

شماره: 21346
Aa Aa

جنتی در سخنرانی افتتاحیه یازدهمین اجلاس مجلس خبرگان گفته باید به داد مردم رسید؛ مبادا بچه‌های یتیم، زنان بی‌سرپرست و افراد بی‌بضاعت نتوانند زندگی خود را تامین کنند.

ابراهیم رئیسی و حسینی بوشهری نواب اول و دوم رئیس شدند؛
احمد جنتی رئیس خبرگان باقی ماند

در جریان برگزاری انتخابات دوره پنجم هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری احمد جنتی بار دیگر با رأی اعضا به‌عنوان رئیس انتخاب شد.

به گزارش اسپادانا خبر، بر اساس رای اعضاء، سیدابراهیم رئیسی و سیدهاشم حسینی بوشهری به عنوان نواب اول و دوم رئیس انتخاب شدند.

سیداحمد خاتمی و عباس کعبی نیز مجدداً به عنوان منشیان هیئت رئیسه انتخاب شدند.

پیش از این محمدعلی موحدی کرمانی نایب رئیس اول هیئت رئیسه بود که جای خود را به سیدابراهیم رئیسی داد. همچنین سیدهاشم حسینی بوشهری - که کارپرداز فرهنگی مجلس خبرگان بود- نیز با قرار گرفتن در ترکیب هیئت رئیسه جایگزین رئیسی شد که پیش از این در مقام نایب رئیس دوم این مجلس قرار داشت.

براساس آیین‌نامه داخلی مجلس خبرگان رهبری انتخابات هیئت رئیسه و کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری هر دو سال یکبار برگزار می‌شود.

  •  

احمد جنتی در سخنرانی افتتاحیه یازدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد:

هم دین ما و هم آرمان‌های انقلاب و سنت و سیره پیامبر(ص) و ائمه به ما آموخته است که راضی نیستند حتی یکی از پیروان آنان گرسنه بماند. آنان مقید بودند که باید شکم مردم سیر باشد. مبادا بچه‌های یتیم، زنان بی‌سرپرست و افراد بی‌بضاعت نتوانند زندگی خود را تامین کنند. باید لوازم  زندگی مردم فراهم شود. ما هم باید در جایی که می توانیم از افراد متمکن بخواهیم به مردم کمک کنند تا مبادا افراد بی بضاعت نتوانند حداقل زندگی را تامین کنند باید به داد مردم رسید تا در محضر پیامبر (ص) و امام علی (ع) شرمنده نباشیم. از مسئولان  در قوای سه‌گانه می خواهیم با برنامه ریزی مؤثر و نظارت جدی برای حل مشکلات مردم تلاش کنند تا آنان با آرامش خاطر بیشتری به استقبال سال جدید که ماه رمضان مقارن شده بروند.

وی با قدردانی از مردم  برای حضور در  راهپیمایی ۲۲ بهمن ادامه داد:

این حضور غیرتمندانه اعلام وفاداری مردم نجیب به انقلاب بود که شکست دشمنان این ملت را کامل کرد و بهترین  راه شکرگزاری این  نعمت حضور خدمت خالصانه و شبانه‌روزی به مردم است.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان