مسائل اقتصادی ایران راه حل سیاسی ندارد | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 8 مرداد 1403 - 8:06

مسائل اقتصادی ایران راه حل سیاسی ندارد

شماره: 11534
Aa Aa

سید ابراهیم رئیسی گفته هرگونه حاشیه‌سازی از سوی دست‌اندرکاران و سیاسیون که مانع پرداختن به مسائل اصلی کشور می شود مذموم و ناصواب است.

در جلسه شورای‌عالی قوه قضائیه مطرح شد؛
مسائل اقتصادی ایران راه حل سیاسی ندارد

سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه ایران در جلسه شورای‌عالی قوه قضائیه با تأکید بر لزوم پرهیز مسئولان و فعالان سیاسی از حاشیه‌سازی‌ها تصریح کرد:

هرگونه حاشیه‌سازی از سوی دست‌اندرکاران و سیاسیون که ما را از پرداختن به مسائل اصلی کشور بازمی‌دارد امری مذموم و ناصواب است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، رئیسی از «توجه به معیشت» و «مقابله با کرونا و آفات آن» به‌عنوان مسائل اصلی کشور یاد کرد و گفت:

دغدغه مسئولان باید رفع مشکلات معیشتی مردم به‌ویژه در شرایطی باشد که ویروس منحوس کرونا کسب‌وکار بسیاری از افراد را مختل کرده است.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به پایان تحریم 10ساله تسلیحاتی ایران گفت:

در خصوص برداشته شدن موانع معامله تسلیحاتی نباید صرفاً به شکست سیاسی آمریکا بسنده کرد و باید همه تحریم‌های ظالمانه آمریکا و غربی‌ها علیه ملت ایران برداشته شوند.

رئیسی با بیان این‌که غربی‌ها باید متعهد به اجرای توافقات باشند اما روز به روز ظلم و ستم آنها بیشتر می‌شود گفت:

مسئله تولید قدرت در برابر نظام سلطه مهم است تا بتوان با دست پر در میدان مقابله با این زورگویی‌ها حاضر شد. سازوکار هم این است که اقداماتی در جهت بی‌اثر کردن تحریم‌ها و تسهیل زندگی و معیشت مردم صورت گیرد.

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر این‌که همه مشکلات در داخل کشور و به‌دست توانای مردم قابل حل است خاطرنشان کرد:

راهکار حل مشکلات اقتصادی در حوزه اقتصاد نهفته است و دنبال کردن راهکارهای سیاسی برای حل مسائل اقتصادی خطاست.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به موضوع بازگرداندن مدیرعامل فراری یکی از بانک‌های ایران تأکید کرد: افرادی که تصور می‌کنند می‌توانند مرتکب جرم شوند و با خروج از کشور از چنگال عدالت بگریزند سخت در اشتباه هستند:

دستگاه قضائی اجازه نمی‌دهد کسانی که به‌نحوی به بیت‌المال دست‌اندازی می‌کنند، آرام بگیرند و بازگرداندن همه متهمان اقتصادی و اموال به‌یغمارفته ملت را با قاطعیت و تا آخر دنبال می‌کند تا این اموال به خزانه کشور برگردد و در اختیار مردم قرار گیرد.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان