هر تحریم آمریکا موجب یک پیشرفت در ایران شده است | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 29 ارديبهشت 1403 - 19:33

هر تحریم آمریکا موجب یک پیشرفت در ایران شده است

شماره: 17100
Aa Aa

تحریمِ دیگری بر ما اثر نخواهد کرد. اتحاد و پیروی ما از ولی امر مسلمین و ایستادگی ما تا آخر برای اعتلای کلمه «حق» یک تکلیف همیشه پایدار است.

اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران؛
هر تحریم آمریکا موجب یک پیشرفت در ایران شده است

اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در مراسم جشنواره ملی «ره‌آورد سرزمین نور» در خرمشهر گفت:

هر تحریم آمریکا یک پیشرفت برای ایران اسلامی حاصل کرده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایلنا، او گفت:

ما به نقطه قوتی دست پیدا کرده‌ایم که در پی آن دوباره تحریم دیگری بر ما اثر نخواهد کرد. آمریکا منافع ملی اش را در قلمرو جهانی دنبال می‌کند و چه با دیپلماسی، چه با زور از منافع خودش حفاظت خواهد کرد و برای محافظت از آن حمله‌های پیش دستانه‌ای که امروز اعتبارش را در دنیا از دست داده انجام می‌دهد.

اسلامی گفت:

دوران افتخار آمیز انقلاب اسلامی اگرچه با فراز و فرود همراه بوده ولی به حمدالله رو به رشد است و مشاهده می‌کنید که در مقاطع گوناگون و به خصوص در این ۵ سال گذشته شکننده‌ترین و ناکارآمدترین تحریم‌ها علیه کشورمان تنها با همین روند رو به رشد بی تاثیر شده اند. تحریم‌ها هم در حوزه هسته‌ای و هم در دیگر حوزه‌ها به بهانه مبارزه با تروریسم یا حقوق بشر نام گذاری شده و بر ملت ما اعمال می‌شوند و ایران را متهم می‌کنند اما همه متوجه شده اند که هدف از این بازی ها برهم زدن امنیت منطقه است.

وی ادامه داد:

دشمنان بر نمی‌تابند که فنآوری‌های پیشرفته هسته‌ای در قلمرو ایران اسلامی وجود داشته باشد حتی این اجازه را به متحدان خودشان هم نمی‌دهند که بتوانند به خود کفایی و استقلال برسند. اتحاد ما و پیروی ما از ولی امر مسلمین و ایستادگی ما تا آخر برای اعتلای کلمه «حق» یک تکلیف همیشه پایدار است.

محمد اسلامی در حاشیه جشنواره ملی ره‌آورد سرزمین نور و در جمع خبرنگاران نیز با اشاره به سفر اخیر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران اظهار داشت:

این سفر در راستای تعامل متقابل بود. هرگز اجازه نخواهیم داد که دشمن با شیطنت و نفوذ صهیونیست‌ها به ایران اتهام بزنند. بر اساس مقررات روابط حرفه‌ای با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حرکت می‌کنیم. مقررات و روابط ما فنی و حرفه‌ای است و نفوذ، ارتباط و تأثیر سیاسی نمی‌تواند روابط ما را از چارچوب قوانین و مقررات آژانس خارج کند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان