حکم معاون رئیس جمهور باطل شد | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 8 مرداد 1403 - 8:01

حکم معاون رئیس جمهور باطل شد

شماره: 22751
Aa Aa

انتصاب میثم لطیفی به ریاست سازمان اداری و استخدامی به دلیل عضویت وی در دانشگاه امام صادق(ع) به عنوان یک نهاد غیردولتی و غیرانتفاعی غیرقانونی است.

رای دیوان عدالت اداری جمهوری اسلامی ایران؛
حکم معاون رئیس جمهور باطل شد

هیئت عمومی دیوان عدالت اداری رأی به ابطال حکم "میثم لطیفی" رییس سازمان اداری استخدامی جمهوری اسلامی ایران داد.

به گزارش اسپادانا خبر، لطفی شهریور ۱۴۰۰ با حکم ابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور به ریاست سازمان اداری و استخدامی منصوب شده بود.

مطابق با رأی منتشر شده هیئت عمومی دیوان عدالت اداری که به امضای مظفری، رییس دیوان عدالت اداری رسیده است انتصاب میثم لطیفی به ریاست سازمان اداری و استخدامی کشور به دلیل عضویت وی در دانشگاه امام صادق(ع) به عنوان یک نهاد غیردولتی و غیرانتفاعی غیرقانونی است و از این رو حکم انتصاب وی که از سوی سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور در شهریورماه سال 1400 صادر شده بود ابطال می‌شود.

  •  

بهادری جهرمی، سخنگوی دولت به رأی دیوان عدالت اداری واکنش نشان داد.

او گفت:

قانون و رویه حقوقی بهره‌گیری از ظرفیت اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های آزاد و غیر دولتی در مناصب اجرایی را مجاز دانسته و رویه همیشگی دستگاه‌های مختلف اجرایی، تقنینی و قضایی بوده است. در همین راستا انتصاب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های آزاد و غیردولتی بر اساس قانون صورت گرفته و مغایرتی با قوانین و مقررات ندارد. دولت اقدامات حقوقی لازم را از طریق معاونت حقوقی ریاست جمهوری برای اعتراض به رأی اخیر دیوان عدالت اداری و اصلاح آن انجام داده است و منتظر بررسی نهایی از سوی قوه قضاییه هستیم.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان