دشمن قدرت تحریک یک برگ انقلاب را هم ندارد | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 6 تير 1403 - 16:50

دشمن قدرت تحریک یک برگ انقلاب را هم ندارد

شماره: 21235
Aa Aa

حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن عمل صالح است و ثواب نماز جمعه و اعتکاف را دارد| ۲۰۰ طرح پژوهشکده‌های مرتبط با آمریکا برای براندازی انقلاب خنثی شد.

سید احمد خاتمی، خطیب جمعه تهران؛
دشمن قدرت تحریک یک برگ انقلاب را هم ندارد

سید احمد خاتمی، خطیب جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه پایتخت گفت:

جلوه‌های قدرت خدا را از آغاز پیروزی انقلاب تاکنون دیده‌ایم و ۴۴ سال تجربه کردیم.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از شفقنا، او گفت:

 سقوط رژیم ۵۷ ساله پهلوی قدرت خدا بود که به دست مردم اجرا شد. رژیمی که ۵۷ سال دین، مردم، اخلاق، عفت و آزادی ستیزی کارش بود به دست مردم نابود شد. رئیس جمهور آمریکا ایران را جزیره امن نامید، این قدر آنها مطمئن بودند. طاغوتی ها در خاطرات خود نوشتند که ما همانند برف آب شدیم، این قدرت خدا بود و دلها را متوجه سقوط این رژیم سیاه کرد و آنها غافلگیر شدند. اگر دشمنان فکر می‌کردند که انقلاب به اینجا می‌رسید، تردیدی در حمله نظامی نمی‌کردند. آمریکا در ۵۰ سال اخیر به ۲۵ کشور جهان حمله مستقیم و غیرمستقیم کرده است، آنها کور و کر شدند و این بذر انقلاب گرفت و به حمدالله اکنون نهال نیست و درختی تنومند است، درخت تنومندی که دشمنان حتی قدرت تحریک و حرکت یک برگ آن را ندارند. هشت سال دنیای استکبار توسط نوکری مثل صدام با ایران جنگید، شهرهای ما را بمباران می‌کرد اما قدرت خدا کاری کرد که صدام ذلیلانه به دار مجازات آویخته شد.

خاتمی ادامه داد:

پژوهشکده‌های مرتبط با آمریکا بسیج شدند که طرح‌های خود را برای براندازی انقلاب ارائه دهند اما ۲۰۰ طرح و برنامه‌های آنها خنثی شدند.

وی با بیان اینکه این انقلاب بزرگ قرن جای تحلیل دارد گفت:

ما تنها کشور در جهان هستیم که ۴۴ سال جشن انقلاب را می گیریم، کشور دیگری این شکوه و عظمت حضور مردم را ندارد.

وی با بیان اینکه شرکت در راهپیمایی فردا هم تکلیف شرعی و هم تکلیف میهنی است گفت:

تکلیف شرعی برای آنهاست که می‌بینند دین به صحنه آمده است. این نظام و حکومتی را که دغدغه‌اش حفظ دین است باید تقویت کرد تا بماند. تکلیف میهنی است از آن جهت برای همه آنان که به استقلال ایران می‌اندیشند. ایران کشوری است که تحت الحمایه هیچ قدرتی نیست و مستقل است، این تکلیف میهنی است و فردا همه آنها که به ایران سربلند عشق می‌ورزند، در راهپیمایی شرکت خواهند کرد. حضور در راهپیمایی فردا مصداق شکر نعمت و وفای به عهد است. برکات این راهپیمایی شما همانند برکت عملیات فتح خرمشهر و فتح المبین است. حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن عمل صالح است و ثواب نماز جمعه و اعتکاف را دارد. حضور فردا فریاد مرگ بر آمریکاست و وفای به عهدی است که با امام (ره) بسته ایم. حضور فردا در راهپیمایی شکرگذاری در برابر نعمت هاست و مصداق شکر نعمت است، وفای به عهدی با امام است و اینکه گفتیم نمی‌گذاریم پرچم انقلاب بر زمین بیفتد، به شهیدان‌مان می‌گوییم، جوانانمان وفادار خواهند بود. هر جا نام انقلاب اسلامی هست، نام دین و معنویت است، تجلیل از نظام اسلامی تعظیم شعائر است. هر جا که نام انقلاب اسلامی باشد نام معنویت است. راهپیمایی 22 بهمن نماد افتخار مردم برای پیروزی انقلاب اسلامی و مُهر پایان بر ناکامی توطئه‌های دشمنان است؛ راهپیمایی فردا نماد بصیرت مردم است.

وی با اشاره به عفو رهبر انقلاب در مورد جمعی از محکومان حوادث اخیر افزود:

همه سلیقه ها اقدام رهبری را تکریم کردند، نکته مهم این است که همه فرمایشات رهبر انقلاب را بشنویم، نه فقط آن حرفی که خوش‌مان آید را تأیید کنیم، رهنمودهای رهبری را بشنویم که خیر و صلاح ما در اجرای منویات رهبر انقلاب است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان