رئیس‌جمهور نباید در برابر امام اظهارنظر کند | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 10 تير 1403 - 17:44

رئیس‌جمهور نباید در برابر امام اظهارنظر کند

شماره: 25786
Aa Aa

رئیس جمهور باید به امام و رهبر اقتدا کند، باید علاوه بر اینکه بمومن، متدین و بصیر، صاحب نظر باشد اصلح باشد و اظهارنظر و استنباط نکند در برابر امام.

کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران؛
رئیس‌جمهور نباید در برابر امام اظهارنظر کند

کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت:

شهید بهشتی در عین نرمش، سعه صدر و اخلاق نرم اسلامی قاطع و مواضع‌اش انقلابی ولایت مدار بود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایلنا، او اظهار داشت:

بنی صدر و جریان منافقین و ملی‌گرا‌ها ایشان را منزوی کردند و مانند جدش امیرالمومنین به وی تهمت زدند. شما نمی‌دانید تهمت چگونه پر و بال یک فرد فعال را قیچی می‌کند و او را گوشه نشین می‌کند و روی بیرون آمدن پیدا نمی‌کند.

وی ادامه داد:

رئیس جمهوری را که می‌خواهیم انتخاب کنیم باید علاوه بر اینکه باید مومن، متدین و بصیر، صاحب نظر باشد اصلح باشد. عقیده رئیس جمهور باید کمی بیشتر از ما باشد زیرا او شخصیت دوم کشور است و باید نور باشد و عقیده به مبانی انقلاب داشته باشد. مانند شهید بهشتی بگوید امام گفته نه، من هم می‌گویم نه. خودش اظهارنظر و استنباط نکند در برابر امام، امامت نکند. شهید رئیسی به حضرت آقا خطاب می‌کرد، مقتدای من، مقتدا یعنی در همه جبهه‌های فکری، احساسی، عملی دنبال شما هستم و به در سیاست، تعامل، مردمداری، باطن‌گرایی به شما اقتدا کرده‌ام و شما الگوی من هستید. رئیس جمهور باید به امام و رهبر شما اقتدا کند و به کسی که شما اقتدا کردید رئیس جمهورتان هم باید اقتدا کند. مساله دوم، مساله کارایی است، رئیس جمهور باید کفایت، عرضه و نشاط و انرژی لازم در وجودش باشد تا بتواند مانند شهید رئیسی بدود. اگر کسی این تجربه و توان را ندارد نمی‌تواند جای شهید رئیسی را بگیرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان