روحانی می گوید چون نوبت او نشده هنوز واکسن کرونا نزده است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 28 تير 1403 - 1:11

روحانی می گوید چون نوبت او نشده هنوز واکسن کرونا نزده است

شماره: 13502
Aa Aa

او گفته سراغ ندارد هیچ مسئول سطح بالایی در ایران در غیر چهارچوب سند واکسیناسیون از واکسن استفاده کرده باشد و یا بخواهد استفاده کند.

در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا؛
روحانی می گوید چون نوبت او نشده هنوز واکسن کرونا نزده است

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به ورود واکسن مقابله با کرونا به بازار بیان کرد:

ممکن است واکسن‌های جدیدی در آینده به بازار آیند که تاثیر بیشتر و قیمت‌ مناسب‌تر داشته باشند اما هم‌اکنون میزان تولید و تقاضا متناسب نیست. تولید میلیونی است و تقاضا میلیاردی. واکسن به اندازه کافی در دنیا وجود ندارد. کشورهایی که توانستند نسبتا خوب استفاده کنند اندازه‌شان کمتر از انگشتان دو دست است و پنج، شش کشور بیشتر نیستند. اکثر کشورها فقط بخشی از مردم را واکسینه کردند. 

به گزارش اسپادانا خبر، رییس‌جمهور گفت:

در کشور ما شرایط به گونه‌ای نیست که واکسن برای همه به اندازه کافی و اختیار باشد. اگر امروز برای ۶۰ میلیون نفر، ۱۲۰ میلیون دوز در اختیار داشتیم، شرایط بهتر بود و روزانه می‌توانستیم ۴۰۰، ۵۰۰ هزار نفر را واکسینه کنیم و زنجیره قطع شود اما تعداد واکسن محدود است و به همین خاطر مجبور شدیم به سراغ افرادی برویم که بیشتر در خطر هستند. اینکه در فضای مجازی می‌نویسند برای افرادی که عمرشان رو به پایان است، واکسن می‌زنید و به جوانان واکسن نمی‌زنید، اشتباه است. کسی که بیشتر در خطر است، کسانی که سن‌شان بالا است و بیماری زمینه‌ای دارند، در اولویت هستند. برای سایر افراد هم باید واکسن هم بخریم و هم در داخل تولید کنیم. همه توان ما این است که این زنجیره هرچه زودتر قطع شود و مردم از مشکلات خلاص شوند.

او ادامه داد:

مردم عزیز ما بدانند در توزیع واکسن همه تلاش و دقت لازم انجام می‌گیرد. مشخص است که ما چه تعداد واکسن وارد کرده‌ایم و همان لحظه مشخص است که در این چند دقیقه چند نفر از واکسن استفاده کردند. 

وی اضافه کرد:

من این نکته را هم به شوخی یا جدی به مردم بگویم که فکر می‌کنند واکسن که آمده اول ما واکسن زده‌ایم. با صداقت این را بگویم که من هم که رییس جمهور کشور هستم تاکنون واکسن نزده‌ام برای اینکه نوبت من نرسیده است. ما مانند مردم یعنی همان روزی که افراد ۷۰ سال به بالا واکسن تزریق کنند، افرادی که از مسئولان ما ۷۰ سال به بالا هستند، استفاده خواهند کرد و وقتی که ۶۵ سال برسد، آنها استفاده خواهند کرد. من سراغ ندارم هیچ مسئول سطح بالایی در این کشور که در غیر چهارچوب سند واکسیناسیون از واکسن استفاده کرده باشد و یا بخواهد استفاده کند. گاهی به من می‌رسند از من سوال می‌کنند و من می‌گویم واکسن ‌نزده‌ام، باورشان نمی‌شود و می‌خندند که یعنی مقصود شما این هفته است. همه مسئولان و مقامات ما به همین صورت هستند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان