ایران دشمن امارات است | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 10 تير 1403 - 20:56

ایران دشمن امارات است

شماره: 20918
Aa Aa

او گفته دشمن امارات و بزرگترین تهدید علیه آن است، ایران است و دشمن ما نیز کره شمالی است. در نتیجه ما وضعیتی بسیار شبیه به امارات داریم.

«یون سوک یول» رئیس‌جمهور کره‌جنوبی در ابوظبی؛
ایران دشمن امارات است

«یون سوک یول» رئیس‌جمهور کره‌جنوبی در سفرر به ابوظبی و در دیدار با ۱۵۰ سرباز کره جنوبی مستقر در امارات مدعی شد که ایران دشمن امارات است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، «یول» در جریان این ملاقات اظهار داشت:

دشمن امارات و بزرگترین تهدید علیه آن است، ایران است و دشمن ما نیز کره شمالی است. در نتیجه ما وضعیتی بسیار شبیه به امارات داریم.

 

 

 

  •  

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به سخنان رئیس جمهور کره‌جنوبی در امارات دگفت:

وزارت امور خارجه در حال بررسی و پيگيری اظهارات دخالت آميز رئيس جمهور كره‌جنوبی پيرامون روابط جمهوری اسلامی ايران و امارات متحده عربی بعنوان دو كشور همسايه و دوست است. اظهارات نقل شده از اين مقام کره‌ای نشانگر عدم اطلاع کامل از مناسبات تاريخی و دوستانه جمهوری اسلامی ايران با كشورهای حوزه خليج فارس از جمله امارات متحده عربی و تحولات بسيار سريع و مثبت در اين زمینه است. وزارت امور خارجه با جديت مواضع اخير اين كشور و به ويژه اظهارات رئيس جمهور آن در مورد روابط ايران و امارات را كه فاقد کمترین وجاهت دیپلماتیک است، در دست پيگيری دارد و منتظر توضيح وزارت خارجه كره‌جنوبی در این زمینه است.

  •  

وزارت امور خارجه کره جنوبی با انتشار بیانیه‌ای اتهامات اخیر رییس‌جمهور این کشور را بی‌ارتباط با روابط تهران-سئول تلقی کرد.
وزارت امور خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای مطبوعاتی خواستار خودداری از تفسیر بیش از حد و غیرضروری این اظهارات رییس جمهور کره شد.
در این بیانیه آمده است:

از زمان برقراری روابط دیپلماتیک با ایران در ۱۹۶۲ کشور ما روابطی مشارکتی و دوستانه با ایران داشته است و تعهد ما نسبت به تداوم پیش‌برد روابط دوجانبه دوستانه با ایران پابرجا است.

  •  

سفیر کره‌جنوبی به وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران احضار شد

در پی اظهارات مداخله جویانه رئیس‌جمهور کره‌جنوبی در امارات سفیر این کشور به وزارت خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران توسط معاون حقوقی و بین‌الملل وزارت خارجه به وی ابلاغ گردیده است.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان