پنج داروی ضد سرطان بومی تولید شد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 31 خرداد 1403 - 15:42

پنج داروی ضد سرطان بومی تولید شد

شماره: 25667
Aa Aa

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام می گوید این داروها ایرانی شده، در داروخانه ها عرضه می شود و تا ۵۰ درصد نیاز کشور را برطرف می کند.

توسط گروه های دارویی برکت و سبحان انکولوژی؛
پنج داروی ضد سرطان بومی تولید شد

سید پرویز فتاح، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در حاشیه رونمایی از پنج قلم داروی ضد سرطان که به همت گروه سلامت و دارویی برکت ستاد فرمان اجرایی امام و شرکت داروسازی سبحان انکولوژی در شهر صنعتی رشت گفت:

اکنون این داروها بومی شده و ایرانی شده و در داروخانه ها عرضه می شود و طبق برآوردها تا ۵۰ درصد نیاز کشور را برطرف می کند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او با اشاره به آشنایی مردم با تولیدات دارویی این شرکت اظهار کرد:

شرکت سبحان انکولوژی داروهای حساس را تولید می کند و این داروها در اکثر داروخانه های کشور وجود دارد و مورد استفاده مردم قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه امروز به همت دانشمندان صنعت دارویی از پنج داروی ضد سرطان بسیار حساس در ۱۰ دز رونمایی شد افزود:

این داروها همه وارداتی بودند و لذا مبتلایان به بیماری های صعب العلاج برای تهیه آنها به زحمت می افتادند، زیرا این داروها را با هزینه بالا تهیه می کردند.

فتاح از صرفه جویی هشت میلیون دلاری در کشور با این رونمایی خبر داد و خاطرنشان کرد:

دیگر ارز از کشور خارج نمی شود؛ البته برای صادرات این محصول ایرانی حتما تقاضا وجود دارد، اما اولویت با نیاز داخلی است و لذا این پنج قلم فعلا صادر نخواهد شد. با اعلام وزارت بهداشت مبنی بر رفع نیاز داخل، آماده صادرات خارجی هستیم. قطعا روند تحقیق و توسعه با جدیت ادامه دارد و دانشمندان ما متمرکز بر تولید داروهایی هستند که با محدودیت واردات ناشی از تحریم آنها مواجه هستیم.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان