آمریکا به ایران هشدار داد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 31 خرداد 1403 - 15:42

آمریکا به ایران هشدار داد

شماره: 25671
Aa Aa

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن در صورتی که ایران برنامه افزایش ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم خود را به اجرا در آورده باشد به آن «پاسخ متناسب» خواهد داد.

واکنش آمریکا به گزارشها درباره برنامه هسته‌ای ایران؛
آمریکا به ایران هشدار داد

«متیو میلر» سنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به گزارش‌های منتشر شده درباره افزایش ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم در نیروگاه فردو مدعی شد واشینگتن در صورت گسترش برنامه‌ هسته‌ای ایران به آن «پاسخ متناسب» خواهد داد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه به نقل از دیدبان هسته‌ای سازمان ملل ادعا کرد ایران به سرعت 2 آبشار سانتریفیوژ غنی‌سازی اورانیوم در نیروگاه فردو نصب کرده است.

طبق این گزارش در گزارشی محرمانه از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که روز پنج‌شنبه به کشورهای عضو ارسال شده آمده است: در تاریخ ۹ و ۱۰ ژوئن ایران از قصد خود مبنی بر نصب هشت آبشار سانتریفیوژ IR-۶ در طی سه الی چهار هفته آتی در نیروگاه غنی‌سازی سوخت فردو خبر داد. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تاریخ ۱۱ ژوئن نصب 2  آبشار سانتریفیوژ IR-۶ در نیروگاه غنی‌سازی سوخت فردو را تایید کرد. نصب چهار آبشار سانتریفیوژ IR-۶ دیگر نیز در جریان بود.

در پی انتشار این گزارش وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن در صورتی که ایران برنامه افزایش ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم خود را به اجرا در آورده باشد به آن «پاسخ متناسب» خواهد داد.

«متیو میلر»، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد:

«گزارشی که توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منتشر شده تصریح می‌کند ایران به دنبال تداوم گسترش برنامه‌ هسته‌ای خود در راه‌هایی است که هیچ هدف صلح‌آمیز معتبری ندارند. این اقدامات برنامه‌ریزی شده هر چه بیشتر باعث تضعیف ادعاهایی که ایران بر خلاف آن مطرح می‌سازد می‌شوند. اگر ایران این برنامه‌ها را اجرا کند ما به صورت متناسب به آن پاسخ خواهیم داد. ایران باید بدون تاخیر بیشتر با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کرده تا وظایف حراستی خود که به لحاظ قانونی الزام‌آور هستند را به طور کامل اجرا کند. تا زمانی که ایران اینطور عمل نکند شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پاسخگو کردن ایران ادامه خواهد داد.»

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان