برجام اراده نظام نبود | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 31 خرداد 1403 - 15:40

برجام اراده نظام نبود

شماره: 25688
Aa Aa

برجام در حلقه سه نفره روحانی، لاریجانی و ظریف تصمیم گیری شد| شخصا از رهبر معظم انقلاب پرسیدم این سند اراده نظام است؟ ایشان فرمودند این به اراده من نیست| حتی با آمریکا می‌توانیم ارتباط برقرار کنیم به شرطی که گذشته را جبران کند.

علیرضا زاکانی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری؛
برجام اراده نظام نبود

علیرضا زاکانی، نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در یک برنامه تلویزیونی گفت:

برجام اراده نظام نبود.

به گزارش اسپادانا خبر، وی با بیان این که من خیلی حرف‌ها را نزده‌ام اظهار داشت:

برجام در حلقه سه نفره آقایان روحانی، لاریجانی و ظریف تصمیم گیری شد. حلقه سه نفره روحانی، لاریجانی و ظریف آنقدر تنگ بود که ولایتی اعتراض کرد. آقای شمخانی گفت ما از سند خبر نداریم. سند را حتی به آقای ولایتی نداده بودند. جزو آنها بود. می‌خواستید به من نماینده بدهند؟ این حلقه سه نفره به هیچ عنوان اجازه ندادند کسی وارد عرصه شود. مگر می شود؟ ولایتی و شمخانی که جزو تیم ۵ نفره بودند از سند خبر نداشتند و در نهایت محرمانگی برجام را پیش بردند.

او گفت:

سند برجام سند معیوب و ناقصی است. برخی تکرار می کردند برجام اراده نظام است در صورتی که اینطور نبود. شخصا از رهبر معظم انقلاب پرسیدم این سند اراده نظام است؟ ایشان فرمودند این به اراده من نیست و شما به وظیفه ات عمل کن. 

وی با بیان این که حتی با آمریکا می‌توانیم ارتباط برقرار کنیم به شرطی که گذشته را جبران کند و سیطره‌طلبی نداشته باشد ادامه داد:

پیوستگی ما با مقاومت و عدم سقوط سوریه گام اول بود اما حضور اقتصادی ما در سوریه رخ نداد. عملا ترکیه که متعرض سوریه شده بود حضور جدی‌تری دارد. وزارت خارجه مسئول این کار بود.  ما با قدرت‌های بزرگ منطقه و جهان می‌توانیم تعامل ویژه‌ای داشته باشیم مثل کاری که ما با چین کردیم. می‌توانیم حتی با دشمنان خودمان روابط جدیدی را از سر عزت رقم بزنیم به گونه‌ای که آنها احساس برتری نکنند.

زاکانی گفت:

چین و روسیه به دنبال منافع خود هستند. در قرارداد با چین ما نماینده دولت بودیم، موضع ما عزت طلبانه بود. به چینی‌ها می‌گفتم فکر نکنید ما نیازمند شما هستیم، شما مجبور هستید با ما شراکت کنید.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان