دخل و خرج خانواده ها همخوانی ندارد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 31 خرداد 1403 - 16:00

دخل و خرج خانواده ها همخوانی ندارد

شماره: 25681
Aa Aa

بخشی از فشار اقتصادی ناشی از تحریم‌ها و کار دشمن است اما بی تدبیری و بی عرضگی هم آثار سویی دارد| نمی‌شود از جیب مردم برداریم و فضولی در کار مردم کنیم| نیروهای قراردادی، ساعتی و پیمانی گویا شهروند درجه یک نیستند.

محمدباقر قالیباف، نامزد انتخابات ریاست جمهوری؛
دخل و خرج خانواده ها همخوانی ندارد

محمدباقر قالیباف، نامزد انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در یک برنامه تلویزیونی گفت:

انقلاب اسلامی و نظام اسلامی افتخارات زیادی آفریده و در حوزه دفاعی و علم و دانش و تحقیق و قدرت نرم و مردم سالاری دینی افتخاراتی داشته‌ایم اما نباید از چالش‌های خود فاصله بگیریم.

به گزارش اسپادانا خبر، قالیباف تاکید کرد:

رشد سالانه اقتصادی ما در یک دهه اخیر کمتر از یک درصد بوده اما تورم بسیار شدید است و همین باعث شده که دخل و خرج برخی از اقشار ما با هم همخوانی نداشته باشد و باید مسائلی مانند سلامت و اوقات فراغت خود را از دست دهند. شکی نیست که باید یکسری اصلاحات اقتصادی انجام شود. بخشی از فشار اقتصادی و تحریم‌ها ناشی از کار دشمن است اما بی تدبیری و بی عرضگی هم آثار سویی دارد و ریشه اصلی حیف کردن سرمایه‌های ماست. قانون مثل گواهینامه است. گواهینامه رانندگی نمی‌کند. رانندگی را باید راننده با مهارت انجام دهد. ما امروز برای سرمایه‌گذاری نیاز به مدیر داریم. ما بیش از صادرات نفت و گازمان داریم در کشور داریم سرمایه را حیف می‌کنیم؛ ما یک مدیر قوی می‌خواهیم تا این سرمایه را برگرداند. وگرنه مردم سرمایه را تبدیل به ارز و طلا کرده و در بانک‌ها حبس یا از کشور خارج می‌کنند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود:

امروز دخل و خرج خانواده‌های ایرانی حتی برای کسانی که درآمد ثابت دارند با هم همخوانی ندارند. بر این اساس نباید رئیس دولتی روی کار بیایید که آگاه به مسائل نباشد و اقتدار نداشته باشد. نمی‌توان آزمون و خطا کرد و نمی‌شود مدیریت در سطح عالی کشور را به کسی سپرد که مدیریت قوی نداشته باشد. باید سپر حمایتی برای اینها پیش بینی کرد تا وقتی فردی می‌خواهد ازدواج کند حداقل چند قلم کالای اساسی را بتواند تامین کند.

وی تاکید کرد:

سهم دولت در ایران خودرو و سایپا ۷ درصد است اما دولت مدیرعامل آنان را تعیین کرده و هزینه بالا و قیمت خودرو را دستوری می‌کند و بعد خودرویی می‌دهد که گران‌تر از قیمت خودروهای همسایه و با مصرف سوخت بالاتر است. نمی‌شود از جیب مردم برداریم و بعد فضولی در کار مردم کنیم.

او گفت:

اکنون نیروهای قراردادی، ساعتی و پیمانی داریم که با حقوق کمتر و بدون امنیت شغلی هستند و گویا آنها شهروند درجه یک نیستند و انگیزه ندارند که ما حتماً این مشکل را حل می‌کنیم.

قالیباف بیان کرد:

باید به گونه‌ای درباره حقوق و دستمزد سیاست گذاری و عمل شود که آنها قدرت خرید داشته باشن و حداقل حقوق باید به اندازه تورم افزایش پیدا کند. امسال حداقل حقوق حدود ۱۲ میلیون تومان است و بر اساس تورم، مابه‌التفاوت به قشر پایین اضافه می‌کنیم و مابقی را هم به صورت پلکانی پیش می‌بریم.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان