اداره کل مالیات سلبریتی‌ها تشکیل شد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 20:26

اداره کل مالیات سلبریتی‌ها تشکیل شد

شماره: 21187
Aa Aa

سود سپرده بانکی معاف از مالیات است| مردم وارد بازار رمزارز نشوند؛ پر ریسک است و افت و خیز زیادی دارد| همه کسانی که مشغول کسب درآمد هستند باید بر اساس درامد خود در پرداخت مالیات تمکین کنند.

مردم تخلفات پزشکان را گزارش کنند؛
اداره کل مالیات سلبریتی‌ها تشکیل شد

داوود منظور، معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان امور مالیاتی جمهوری اسلامی ایران در یک نشست خبری گفت:

تعیین میزان افزایش دستمزد در قانون بر عهده نمایندگان مجلس است اما پیش‌بینی می‌شود میزان افزایش ۲۰ درصد باشد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او ادامه داد:

طبق ماده ۱۴۵ قانون مالیات مستقیم سود سپرده بانکی معاف از مالیات است. البته قانون‌گذار می‌تواند این ماده را دوباره بررسی کند اما فعلا چنین تصمیمی وجود ندارد. شرایط تورمی طوری است که سود سپرده‌ای که سپرده گذاران دریافت می‌کنند در مقایسه با تورمی‌ که در جامعه وجود دارد به میزانی نیست که از سود سپرده مالیات کسب کنیم. این موضوع باعث خروج سرمایه از بانک‌ها می‌شود.

وی در مورد شناسایی مالیات سلبریتی‌ها عنوان کرد:

سلبریتی‌ها مانند سایر مودیان ما هستند و بر اساس میزان درامدی که دارند مشمول مالیات می‌شوند. اداره کلی در تهران فقط برای مالیات سلبریتی‌ها راه‌اندازی شده و همه قراردادهای این افراد را بررسی و شناسایی می‌کنند. همه کسانی که در اقتصاد مشغول کسب درآمد هستند باید بر اساس درامد خود در پرداخت مالیات تمکین کنند.

او همچنین به عنوان کارشناس اقتصادی به مردم توصیه کرد وارد بازار رمزارز نشوند زیرا پر ریسک است و افت و خیز زیادی دارد. به طور کلی در قوانین معاملات رمزارز غیرقانونی است اما سازمان امور مالیاتی با کمک بانک مرکزی سکوهای معاملات رمرزارز را پایش می‌کند و بر اساس میزان خرید و فروشی که یک فرد انجام داده که از حساب‌های بانکی قابل شناسایی است میزان درامد شناسایی می‌شود. اگر به این اطلاعات دست پیدا کنیم مالیات اخذ خواهیم کرد البته این موضوع منوط به این است که بانک مرکزی اطلاعات را پایش کند و در اختیار قرار دهد. هنوز گزارشی در این حوزه دریافت نکردیم.
منظور در مورد مالیات پزشکان توضیح داد:

بخشی از درامد پزشکان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است. طبق قانون این مراکز و بیمارستان‌ها باید ۱۰ درصد درامد پزشکان را به عنوان مالیات تکلیفی کسر و به حساب سازمان امور مالیاتی واریز کنند. میزان مالیاتی پرداختی پزشکان در سه سال اخیر از این محل رشد خوبی داشته است. بخش دیگر درامد پزشکان از ویزیت است و طبق قانون پزشکان باید در مطب‌های خود از کارتخوان استفاده کرده و درخواست پول نقد یا انتقال وجه از طریق کارت به کارت را نکنند. تخلفات زیادی در این راستا گزارش شده است و شماره کارتی که به سازمان گزارش شده برای ما فرقی با دستگاه کارتخوان ندارد. اگر مردم با چنین  موردی مواجه شدند حتما برای رسیدگی به سازمان گزارش دهند.

منظور با بیان اینکه هر سازمان و نهادی که مشمول مالیات است باید مالیات پرداخت کند

گفت: ستاد اجرایی فرمان امام یک نهاد حاکمیتی است و میزان مالیاتی که از این ستاد و شرکت‌های زیرمجموعه اخذ شده در سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان بوده است. پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان برسد. بنیاد مستضعفان و جانبازان بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت کردند.

وی گفت:

رقم معافیت مالیاتی در سال گذشته ۳۴۰ هزار میلیارد و میزان مالیات دریافتی ۳۰۶ هزار میلیارد بوده است.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان