نامه محرمانه نمایندگان ولی فقیه در مورد حجاب برای رئیسی ارسال شد | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 11:46

نامه محرمانه نمایندگان ولی فقیه در مورد حجاب برای رئیسی ارسال شد

شماره: 21755
Aa Aa

باید از اقدامات خلاف قانون و اخلاق به اسم نهی از منکر برائت بجوییم؛ دشمن می‌خواهد این موضوع را به عاملی برای دو قطبی سازی میان مردم تبدیل کند.

حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه؛
نامه محرمانه نمایندگان ولی فقیه در مورد حجاب برای رئیسی ارسال شد

حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه از نامه محرمانه به رییس جمهور در موضوع حجاب و عفاف خبر داد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او در اولین گردهمایی مجازی ائمه جمعه با موضوع عفاف و حجاب با قدردانی از مجاهدت و تلاش ائمه جمعه در عرصه‌های فرهنگی، بصیرتی و تربیتی در سال گذشته و با اشاره به مباحثات و هم‌اندیشی‌های سال گذشته و خروجی حاصل از آخرین اجلاس نمایندگان ولی فقیه در سال 1401 از جمع‌بندی نهایی آنها در قالب نامه‌ای تبیینی، تفصیلی و انتقادی در ارتباط با وضعیت عفاف و حجاب به رییس جمهور خبر داد که به صورت محرمانه برای وی ارسال شده است.

وی از اعلام موضع صریح و صحیح دولت که از سوی رئیس جمهور و وزارت کشور انجام شد قدردانی کرد و گفت:

ارکان مرتبط نظام برای ترویج الگوی زیست عفیفانه، دغدغه‌مند و مشغول فعالیت هستند اما در عین حال دشمن می‌خواهد این موضوع را به عاملی برای دو قطبی سازی میان مردم و ایجاد اختلاف در میان نیروهای انقلابی تبدیل کند و این بر عهده ائمه جمعه است که در مسیر پرچالش پیش رو از تشتت در جبهه انقلاب جلوگیری کنند.

حاج علی اکبری با تأکید بر اهمیت و ضرورت ادامه فعالیت مؤثر، اقدامات ایجابی، قرارگاهی، مردمی و میدانی ائمه جمعه در حوزه حجاب و عفاف و همچنین تسری ایده‌ها و تجربیات موفق در این زمینه به سایر پایگاه‌های نمازجمعه اظهار داشت:

از اقدامات خلاف قانون و اخلاق به اسم نهی از منکر باید برائت بجوییم و بر امر تقویت وحدت اجتماعی باید اهتمام داشته باشیم. صبر راهبردی نظام در برابر هنجارشکنان نشان داد که طراحان و صحنه‌گردانان به کشف حجاب قانع نیستند و بنا دارند به سرعت به سمت هنجارشکنی بیشتر حرکت کنند. دشمن تلاش دارد که یک موضوع فرهنگی را به اجتماعی و بعد به چالش سیاسی و در نهایت به چالش امنیتی مبدل نماید اما در این میان شبکه امامت جمعه باید مواجهه پخته و عمیق داشته باشد و ضمن پرهیز از انفعال از سطحی‌نگری و مواجهه احساسی باید خودداری نماید. دشمن می‌خواهد جبهه انقلاب را به خطای محاسباتی دچار نماید که نتیجه آن می‌تواند انفعال خطرناک در برابر اباحه‌گری یا بزرگنمایی و تعمیم فراتر از واقعیت رفتار اقلیتی هنجارشکن به‌گونه‌ای باشد که گویی کلیت این نظام مقدس، مردمی و مقتدر در معرض مخاطره قرار گرفته است. این همان طرح فریبی است که در ایام اغتشاشات به پشتوانه فضای مجازی و رسانه‌ای اجرا کردند.

حاج علی اکبری گفت:

ما مکلف هستیم با منطق امام عالیقدرمان که جلوه‌ای از آن در دیدار سال گذشته ائمه جمعه با ایشان استماع شد و بر اساس مبانی مکتب شهید سلیمانی با این چالش مواجه شویم و تهدیدها را به فرصت مبدل کنیم. برخی از مصادیق فرصت‌های قابل استحصال از این تهدید که عبارتند از درک عظمت نعمت حجاب، نگاه دوباره و روزآمد به هویت زن مسلمان، کشف نقاط ضعف خودمان و جبهه انقلاب در حوزه‌های فرهنگی، تربیتی، رسانه‌ای و ساختاری، ناکارآمدی در آرایش قرارگاهی، شناخت ترفندها و نقاط قوت دشمن که می‌تواند در استحکام بیش از پیش نظام در برابر جنگ ترکیبی جبهه معاند نقش اساسی ایفا نماید.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان