اتفاقات اخیر در ایران بزرگنمایی شد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 1:22

اتفاقات اخیر در ایران بزرگنمایی شد

شماره: 20939
Aa Aa

در این مدت خاکپاشی به صورت انقلاب کم نبوده و فضای مجازی و رسانه‌ها وضعیت را طوری منعکس می‌کنند که انگار فضا در ایران ایستاست| در جذب اساتید و نخبگان نباید امساک کرد.

علی لاریجانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام؛
اتفاقات اخیر در ایران بزرگنمایی شد

علی لاریجانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار اینترنتی با دانشجویان خارج از کشور دانشگاه صنعتی شریف گفت:

«در کشور ما انسان‌های جهاندیده مثل بسیاری از نخبگان کم نیستند اما مهم این است که چقدر به کار گرفته شوند».

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او اظهار کرد:

در این مدت خاکپاشی به صورت انقلاب کم نبوده و فضای مجازی و رسانه‌ها وضعیت را طوری منعکس می‌کنند که انگار فضا در ایران ایستاست البته نواقصی هم داریم ولی این خاکپاشی جدی است که در حوادث اخیر هم وجود داشت و آن را بزرگ کردند. بودریار (فیلسوف) می‌گوید در دنیای امروز حقیقت جابجا شده و منطبق با واقعیت بیرونی نیست بلکه آن چیزی است که رسانه‌ها روایت می‌کنند. دانشگاه‌ها هم باید در جذب متفکرین با حداکثر توان حرکت کنند که البته در این زمینه یک مقدار سخت‌گیری صورت می‌گیرد در حالی که در جذب اساتید و نخبگان نباید امساک کرد.

او گفت:

در بحث اقتصادی دیپلماسی ما باید یک چرخش قوی داشته باشد و اراده‌ها را برای سرمایه‌گذاری بیشتر کند. از طرفی اولویت رشد اقتصادی باید همراه با عدالت اجتماعی باشد که البته عدالت اجتماعی باید درست تعریف شود. باید با مسائل و مشکلات مثبت برخورد کنیم و به دنبال علاج درد باشیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: 

ما در زمینه فرهنگی عالمانی مثل شهید مطهری و علامه طباطبایی داریم که باید آن‌ها را دنبال کنیم. ما خودمان باید عناصر فرهنگی باشیم و دغدغه داشته باشیم اما آیا به این اساتید رجوع کرده‌ایم؟ آیا در موضوع فرهنگ پرسش داشته‌ایم و دنبال پاسخ رفته‌ایم؟

لاریجانی اظهار کرد:

بوروکراسی کشور ما بیمار است و این از مشکلاتی است که باید حل شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان