تربیت درست افراد از کودکی تا بزرگسالی بر عهده روحانیون است | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 27 تير 1403 - 18:13

تربیت درست افراد از کودکی تا بزرگسالی بر عهده روحانیون است

شماره: 14416
Aa Aa

برای برطرف کردن آسیب‌ها باید از ابتدای کودکی و ورود به مدرسه با آموزش صحیح پایه‌های ایمانی کودکان تقویت شود تا کمتر دچار پوچی و انحراف شوند.

ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان یزد عنوان کرد؛
تربیت درست افراد از کودکی تا بزرگسالی بر عهده روحانیون است

محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان یزد در دیدار اعضای ستاد حوزوی بحران استان و مدیر خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان حوزه‌های علمیه ایران با اشاره به نقش اثرگذار حوزه‌های علمیه از زمان شکل‌گیری تاکنون در تربیت دینی جامعه گفت:

امروز حوزه‌های علمیه نباید از تربیت صحیح جامعه غافل شوند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، او با بیان اینکه حوزه‌های علمیه باید برای تقویت پایه‌های ایمانی، بصیرتی و اخلاقی طلاب برنامه‌ریزی کنند تا در میدان و عمل شاهد مصونیت از مشکلات و خطاها باشیم ادامه داد:

طلاب از ابتدای ورود به حوزه علمیه باید با مفاهیم قرآن آشنا شوند تا در نتیجه قرآن در دل و جانشان رسوخ کرده و کمتر دچار رفتار سوء و اشتباه شوند.

امام‌جمعه یزد گفت:
متاسفانه به دلایل مختلفی شاهد آسیب‌ها و ناهنجاری‌هایی در جامعه هستیم که باید با آسیب‌شناسی درست به دنبال رفع آن باشیم. برای برطرف کردن آسیب‌ها باید از ابتدای کودکی و ورود به مدرسه با آموزش صحیح پایه‌های ایمانی کودکان تقویت شود که اگر چنین شد روحیه تعهد و مسوولیت‌پذیری در آنها شکل گرفته و هویت خود را به درستی پیدا کرده و کمتر دچار پوچی و انحراف خواهند شد. ریشه تحول در جامعه تحول در آموزش است و یکی از مهمترین وظایف طلاب و روحانیون که تا حدودی از آن غافل بوده‌ایم تربیت درست افراد از کودکی تا بزرگسالی است بنابراین باید برای فعالیت در بحث آموزش و پرورش جوانان خوش‌فکر، خودباور و متعهد برنامه‌ریزی مناسبی از سوی حوزه‌های علمیه صورت بگیرد تا شاهد تحول در جامعه باشیم.
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان