ماست فروش ها و سیمان فروش ها به دنبال واردات واکسن هستند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 22 تير 1403 - 5:57

ماست فروش ها و سیمان فروش ها به دنبال واردات واکسن هستند

شماره: 13202
Aa Aa

نمکی گفته بسیار آرام در حوزه تولید واکسن داخلی کار می‌کنیم که خاک در بازی ما نپاشند؛ دو گرم چیزی را نیاز داشته باشیم آمریکایی‌ها راه آن را قفل می‌کنند.

وزیر بهداشت ایران عنوان کرد؛
ماست فروش ها و سیمان فروش ها به دنبال واردات واکسن هستند

سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران در نشست ستاد استانی کرونا در کرمانشاه گفت: عده‌ای این روزها خیلی واکسن، واکسن می‌کنند. روس‌ها ۴۲۰ هزار دوز، چینی‌ها ۲۰۰ هزار دوز به ما دادند. از هند دو میلیون دوز خریداری کردیم و پول ۵۰۰ هزار دوز هم پرداخت کردیم که تنها ۱۲۵ هزار دوز به دستمان رسید، ۳۷۵ هزار دوز در حال حمل بود که دادستان هند دستور داد واکسنی خارج نشود . در قراردادکوواکس ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن خرید داشتیم‌ که پرداخت پول آن هم داستان جدایی دارد و خود یک کتاب است. قرار بود ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز تا پایان سال قبل به ما بدهند که مدام کاهش یافت چون تولیدی نیست و برخی فکر می‌کنند واکسن در جهان به حراج گذاشته شده در حالی که این خبرها نیست. از کوواکس با تاخیر ۳ هفته‌ای به ما ۷۰۰ هزار دوز از سهمیه کوواکس واکسن دادند.

به گزارش اسپادانا خبر، وی گفت:

بیماری گریبان ما را ول نخواهد کرد و ما هر شش ماه باید به مردم واکسن بزنیم هم از بیرون از کشور خرید می‌کنیم هم به واکسن داخلی امید بسته‌ایم ولی کشورهایی در آینده واکسن خواهند زد که خودشان زیرساخت داشته باشند. واکسن نیست ولی ما انشالله با واکسن وارداتی و واکسن داخلی کار را پیش خواهیم برد.

وی افزود:

ماه‌های بعد در این مورد بیشتر صحبت خواهم کرد، فعلا در سکوت و ارام کار کردیم که مشکلی برای روند تولید پیش نیاید و آمریکابی‌ها مانع‌تراشی نکنند. سعی ما چراغ خاموش طی کردن این مسیر است ولی برخی عطش مطرح شدن دارند. من در ۱۴ ماه گذشته علی رغم لطف صدا و سیما ولی به جز همین جلسات کاری به تلویزیون نرفتم. امیدوارم این مرض خودنمایی رفع شود، اعلام کردیم حضرت عباسی صحبت نکنید چون زیاده می‌گویید که مبنای کارشناسی ندارد و بگذارید وزیر بهداشت در مورد واکسن صحبت کند.

وی با اشاره به اینکه برخی می‌گویند ما عقب هستیم باید بگویند از چه چیزی عقب هستیم افزود:

جاستین ترودو در کانادا اعلام کرده بود که تا پایان ماه ژوئن واکسن‌ها را تزریق می‌کند اما اکنون به دو تا سه درصد جمعیت این کشور واکنس تزریق شده است؛ در حالی که کانادا پنج برابر نیاز خود پیش خرید کرده است. ۸۵ درصد از واکسن دنیا را هفت کشور زده‌اند و واکسن نیست اما ما قراردادهایی بسته‌ایم که ۶۰ میلیون دز واکسن ماهانه بدهند و در کنار آن از کشورهای دیگر نیز وارد می‌شود و اما تمام امید ما بعد از خدا به واکسن داخلی است و در نشست‌های بعدی خواهیم گفت که این کار مهم را چگونه مدیریت می‌کنیم. ما بسیار آرام کار می‌کنیم که خاک در بازی ما نپاشند زیرا اگر دو گرم چیزی را نیاز داشته باشیم آمریکایی‌ها راه آن را قفل می‌کنند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه اکنون ماست فروش و سیمان فروش و پلاسکو فروش به دنبال واردات واکسن است بیان کرد:

بازار ما را در چین خراب کرده‌اند، دلال‌ها را از سازمان غذا و دارو جمع‌ کرده‌ام، خودم در بخش خصوصی دخالت ندارم و رئیس سازمان غذا و دارو نیز یکی از پاکیزه‌ترین انسان‌ها است و باند آنجا را از هم متلاشی کردم و به کسی هم باج نمی‌دهم و به آن‌ها گفته‌ام که چنانچه واکسنی را که به خانواده خود جرات تزریق آن را دارید وارد کنید.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان