پهپادهای کرار به ارتش الحاق شد | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 0:16

پهپادهای کرار به ارتش الحاق شد

شماره: 24186
Aa Aa

با ارتقای کرّار این پهپاد مجهز به موشک شده و توانسته اهداف زمینی را هدف قرار دهد. ارتش با ارتقای مجدد کرّار توانسته برای اولین بار با موفقیت موشک هوا به هوای مجید را بر این پهپاد نصب کند.

اگر ذره ای از اقتدار ما کاسته شود دشمن مسلط می شود؛
پهپادهای کرار به ارتش الحاق شد

مراسم الحاق انبوه پهپادهای کرار به نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، پهپاد کرّار ابتدا برای ارزیابی سامانه‌های راداری و موشکی نیروی پدافند هوایی به کار می‌رفت اما با ارتقای کرّار این پهپاد مجهز به موشک شد و توانست اهداف زمینی را هدف قرار دهد. اخیرا ارتش با ارتقای مجدد کرّار توانست برای اولین بار با موفقیت موشک هوا به هوای مجید را بر این پهپاد نصب کند.

در رزمایش پهپادی اخیر ارتش، کرّار توانست با موفقیت پهپاد دشمن فرضی را شناسایی کرده و با موشک مورد اصابت قرار دهد.

کرّار به باند پروازی نیاز ندارد یعنی در هر نقطه از کشور بدون وابستگی به باند و با حداقل پرسنل می توان آن را پرواز داد. کرّار می تواند تا ارتفاع ۴۹ هزار پا(۱۵ هزار متر) پرواز کند. افزایش عمق دفاعی، ارتقای ظرفیت پدافند تاکتیکی، انعطاف تغییر فضای درگیری پدافند از سکوی زمینی به سکوی هوایی، صرفه‌جویی در اقتصاد دفاعی و افزایش قابلیت تحرک و جابجایی مؤلفه‌های توان رزم پدافندی از جمله ویژگی‌های کرار است.

عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در این مراسم گفت:

این روزها غزه مرکز توجه جهان است. غزه عرضه تقابل منفورترین جرثومه باطل در مقابل مظلوم ترین قیام کنندگان به حق است. درود می فرستیم به غزه نماد مقاومت و مظلومیت مقتدر و مصداق بارز پیروزی خون بر شمشیر. طوفان الاقصی واکنش قهرمانانه نهضت های آزادی بخش فلسطین به ظلم بی حد و مرز رژیم صهیونیستی و ارباب جنایتکار او آمریکاست که همانند شمشیری آبدیده این عملیات از میان درآمد و قلب قساوت را هدف گرفته است. در این شصت روز همه شیاطین جمع شده و میلیاردها دلار هزینه کرده و هزاران کودک و زن و مردان غیرنظامی را به خاک و خون کشیده و صدها خانه، بیمارستان، مدرسه و اماکن غیرنظامی را تخریب کنند تا به تصور خود بازدارندگی فروریخته خود را جبران کرده و حماس را از بین ببرند. اوج درماندگی آنها این است که تصور می‌کنند با تخریب مدارس و بیمارستان ها و کشتن انسان های بی دفاع می توانند مقاومت را تضعیف کنند در حالیکه مقاومت اندیشه و نور خداست و این نور خاموش شدنی نیست. رژیم صهیونیستی و ارباب او آمریکا اگر حرف حق فلسطین را نپذیرند یک روز باید تسلیم شوند و آن روز دور نیست و این سنت لایتغیر خداوند است.

وی با بیان این‌که «حیات یک ملت وابسته به تقویت مولفه های قدرت است» افزود:

دشمنان با اقتدار ایران مخالف هستند بنابراین اگر ذره ای از اقتدار ما کاسته شود دشمن بر سرنوشت ما مسلط می شود. تجربه ثابت کرده که اقتدار ما موجب ناامیدی دشمن می شود. قوی شدن مولفه های مختلفی دارد اما آنچه به ما نظامیان مربوط می شود، قوی تر شدن از لحاظ نظامی و آماده شدن برای مقابله با تهدیدات است. لازمه حفظ و ارتقای آمادگی بهره‌گیری از علم و فناوری است و اقدام انقلابی برای در هم شکستن موانع است. ما برابر تدبیر و فرمان رهبر انقلاب، آماده مقابله با ترفندها و تهدیدات سخت و نرم دشمن را داریم. آنچه امروز در این میدان ارائه شده گوشه ای از قدرت نیروی پدافند ارتش برای تقویت توان رزمی است. امروز ارتش با دانشمندان خود و همکاری وزارت صنعت و هسته های دانش بنیان نیازهای خود را تامین می‌کند. تقویت دفاع در سراسر مرزهای زمینی، دریایی و هوایی اصلی جدایی ناپذیر از ارتش است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان