آمریکا از مقصران سقوط بالگرد است | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 3 تير 1403 - 6:24

آمریکا از مقصران سقوط بالگرد است

شماره: 25476
Aa Aa

یکی از مقصران اصلی فاجعه سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور آمریکاست که علیرغم دستور دیوان بین‌المللی دادگستری فروش قطعات هواپیما و هوانوردی را به ایران تحریم کرده و اجازه نمی‌دهد مردم ایران از امکانات خوب هوانوردی برخوردار باشند.

ظریف، وزیر سابق امور خارجه جمهوری اسلامی ایران؛
آمریکا از مقصران سقوط بالگرد است

محمدجواد ظریف وزیر سابق امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی تلویزیونی در پی سانحه سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور و وزیر امور خارجه گفت:

بیش از دو نکته بین این دو عزیز مشترک بود اینکه خادم حضرت رضا بودند و این سعادت را داشتند در شب ولادت امام رضا به خدمت آن حضرت در جهان باقی شرفیاب شدند و این سعادت را تبریک می‌گویم.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، ظریف افزود:

مشخصه دوم این دو بزرگوار که برای من بسیار درس آموز بود اخلاص آنها بود. شهید آیت‌الله رئیسی و هم شهید دکتر امیرعبداللهیان بسیار بسیار مخلص بودند و پاداش این اخلاص را با شهادت دریافت کردند، خوش به سعادت آنها.

او ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور، وزیر خارجه و دیگر همراهان بیان کرد:

ما از شرایط سخت زیادی در ۴۵ سال گذشته به لطف خدا عبور کردیم و همانطور که دیروز مقام معظم رهبری فرمودند از این شرایط هم عبور خواهیم کرد و جای نگرانی نیست. ما جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشتیم که همه دنیا فکر می‌کرد ظرف یک هفته سقوط خواهیم کرد، شهادت ۷۲ تن، رئیس جمهور و نخست‌وزیر، ارتحال امام (ره)، تحریم‌های ظالمانه آمریکا که یکی از مقصران اصلی فاجعه دیروز آمریکاست که علیرغم دستور دیوان بین‌المللی دادگستری فروش قطعات هواپیما و هوانوردی را به ایران تحریم کرده و اجازه نمی‌دهد مردم ایران از امکانات خوب هوانوردی برخوردار باشند.

ظریف بیان کرد: اینها در سیاهه جنایات آمریکا علیه مردم ایران ثبت خواهد شد که با مردم ایران چنین رفتار کردند.

وی همچنین در گفت‌وگویی دیگر خاطره‌ای بیان کرد و افزود: روزی از دفتر رئیس‌جمهور تماس گرفتند که آقای رئیس جمهور با شما کار دارد، من در حال رفتن به کلاس بودم و گفتم در حال رفتن به کلاس هستم و فرصت نمی‌کنم فردا تماس گرفتند و شهید رئیسی زنگ زده بود و گفت که می‌خواستم فقط احوالت را بپرسم. این نشاندهنده این بود که فارغ از نگرش‌های سیاسی، انسانیت ایشان همیشه قابل توجه بود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان