آمریکا با ایران هسته‌ای کنار نمی‌آید | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 9 تير 1403 - 22:34

آمریکا با ایران هسته‌ای کنار نمی‌آید

شماره: 25589
Aa Aa

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا نظامیان رژیم صهیونیستی مرتکب جنایات جنگی در نوار غزه شده‌اند گفته چنین چیزی معلوم نیست و توسط خود صهیونیست‌ها تحقیقاتی انجام می‌شود؛ دیوان کیفری بین‌المللی را به‌رسمیت نمی‌شناسیم.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ با تایم؛
آمریکا با ایران هسته‌ای کنار نمی‌آید

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ با مجله تایم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا نظامیان رژیم صهیونیستی مرتکب جنایات جنگی در نوار غزه شده‌اند گفت:

چنین چیزی معلوم نیست و توسط خود صهیونیست‌ها تحقیقاتی انجام می‌شود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، بایدن با اشاره به دادخواست دیوان کیفری بین‌المللی مبنی بر بازداشت نخست‌وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی عنوان کرد:

«دیوان کیفری بین‌المللی چیزی است که ما آن را به‌رسمیت نمی‌شناسیم اما یک چیز مشخص است و آن مردم غزه و فلسطینیانی است که به دلیل کمبود غذا، آب و دارو بسیار رنج می‌برند. مردم بی‌گناه زیادی کشته شده‌اند اما بسیاری از این مسائل به اسرائیلی‌ها مربوط نیست و اقدامات حماس را هم در اسرائیل شامل می‌شود. حماس در حال ارعاب جمعیت است. من بعد از حمله آنها علیه اسرائیل این را نیز گفتم.»

جو بایدن حماس را در عدم رسیدن به آتش‌بس مقصر دانست:

«حماس همین فردا می‌تواند به جنگ خاتمه دهد. آخرین پیشنهادی که اسرائیل داده بود بسیار سخاوتمندانه بود و بی‌بی بابت اسرا تحت فشار زیادی قرار دارد.»

جو بایدن درخصوص مسئله هسته‌ای ایران و کره شمالی ادعا کرد:

«برنامه و سیاست ایالات متحده این نیست که با ایران و کره شمالی هسته‌ای و یا نزدیک به هسته‌ای کنار بیاید البته شرایط خطرناک‌تر نمی‌شود زیرا به همان اندازه‌ای که قبلا خطرناک بوده است.»

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان