باید با مردم آشتی کنیم | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 8 تير 1403 - 5:17

باید با مردم آشتی کنیم

شماره: 25636
Aa Aa

آیا می توان با نگاه محدود مردم را جذب کرد؟| محیط زیست را در اصفهان نابود کرده ایم و هر روز وضعیت بدتر می‌شود| قرار نیست برنامۀ جدید بنویسیم| قرار بود این سالها در جایگاه اول منطقه باشیم و فقر را از بین ببریم اما نتوانسنیم.

مسعود پزشکیان، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری؛
باید با مردم آشتی کنیم

مسعود پزشکیان، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در یک برنامه تلویزیونی گفت:

من باید با مردم اشتی کنم؛ مدیران ما باید مردم را به عنوان سرمایه ببینند. شعار رهبری هم تولید با مشارکت مردم است. آیا می توان با نگاه محدود مردم را جذب کرد؟ باید اجازه دهیم مردم بیایند و ازاد باشند و با مردم با اهداف خود برسیم. اگر نخبگان ماندند مشکلات مملکت حل می‌شود. باید یخِ بین مردم و دولت آب شود و مردم باید بدانند در کشور ثباتِ قانون‌گذاری وجود دارد.

برای رسیدن به رشد اقتصادی باید مردم را در اقتصاد به صحنه بکشیم و شکاف بین مردم و دولت را از بین ببریم.

به گزارش اسپادانا خبر، وی با بیان این که دولت باید چابک شود اظهار داشت:

ما کاری که باید در دولت انجام دهیم این است که دولت را چابک کنیم. اگر در سیستم اداری پرداخت را بر اساس عملکرد انجام دهیم به نتیجه خواهیم رسید؛ تعداد روزهای کاری مهم نیست.

او گفت:

یکی از مسائل گمشده در کشور ما عدالت است. ما سهم مناطق محروم را به درستی پرداخت نمی‌کنیم. منابع در سیستان و بلوچستان و کردستان به درستی توزیع نشده است. تهران و دیگر شهرهای بزرگ یک روزی با بی آبی مواجه خواهند شد همان طور که اصفهان پیدا کرده است. محیط زیست را در اصفهان نابود کرده ایم و هر روز وضعیت بدتر می‌شود. خوزستان آب و نفت و گاز دارد اما بی‌عدالتی باعث شده برخی روستاهای آن برای داشتن آب هم به مشکل بخورند.

وی با بیان این که باید در نوع برخورد با مدیران اصلاحات اساسی شکل بگیرد ادامه داد:

علت اینکه به خیلی‌ از برنامه‌ها عمل نمی‌شود این است که آدم‌هایی که مدیر می‌گذاریم از هدف بی‌خبرند. هر دولتی می‌آید مهم نیست اما هدف را نباید عوض کرد. هر مدیری که مسئولیت می‌گیرد بپذیرد که باید ما را به هدف برساند وگرنه باید پاسخگو باشد. باید مشخص بشود چه کسی مسئول است. بسیاری از مدیران زیان ایجاد می‌کنند اما پاداش می‌گیرند.

او گفت:

ما قرار نیست برنامۀ جدید بنویسیم و سیاست جدیدی اجرا کنیم. هر دولتی که بخواهد بیاید باید برنامۀ هفتم توسعه را اجرا کند. قطعا اولویت ما رفتن به سمت سیاست‌های کلی و مسیری است که ما را به اهداف برساند.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان داشت:

مسیر پیشرفت از نظر علمی مشخص است و قرار نیست هر دولتی برسر کار آمد مسیر را منحرف کند. در بسیاری از بنگاه ها مدیران ضرر می دهند و فوق‌العاده مدیریت می گیرند. در هیچ جای دنیا به مدیری که سیستم را تخریب می کند فوق‌العاده مدیریت نمی‌دهند.

او همچنین گفت:

نیروی کار راضی نشود به اهدافمان نمی‌رسیم. نگاهی که باید به کارمندان و کارگران داریم این باشد که در مرحله اول زندگیشان بچرخد، مردم اکنون مشکلات زیادی دارند.

وی گفت:

قرار بود این سالها در جایگاه اول منطقه باشیم ولی به آن نرسیده ایم. قرار بوده اول شویم و فقر را از بین ببریم ولی نرسیدیم. ما در اجرا نتوانستیم سیاست‌ها و اهداف را پیاده کنیم.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان