رسانه‌ها آمار نامعتبر پخش نکنند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 5 مرداد 1403 - 5:57

رسانه‌ها آمار نامعتبر پخش نکنند

شماره: 22595
Aa Aa

شاخص‌های اقتصادی مثبت شده‌ و در حال پیشرفت هستیم| رسانه‌ها با انتشار هرچه از هر جا می‌شنوند نظام معیشتی مردم را به هم می‌زنند. رسانه دلسوز مشکلات نظام را مطرح می‌کند اما مردم را ملتهب نمی کند.

علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی؛
رسانه‌ها آمار نامعتبر پخش نکنند

سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی در خطبه های نماز جمعه مشهد اظهار کرد:

متأسفانه در تأمین سود از نقدینه‌ها برخی از مردم به سراغ اعمالی می‌روند که نظام اقتصادی کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد و آن را دچار مشکل می‌کند.

به گزارش اسپادانا خبر، او گفت:

اگر این نقدینگی‌ها به سمت تولید بیاید بیشتر مؤثر خواهد بود. عزیزانی که در این حوزه توانمند هستند و سرمایه‌ای در اختیار دارند به جای آن‌که سرمایه‌شان را در یک کالای سودآور، تخیلی و توهمی متمرکز کنند تلاش کنند آن را در اختیار تولید قرار دهند. از طرف دیگر دستگاه‌های مختلف نظام نیز فضای تشویقی را فراهم کنند و بودجه‌های دولتی را هم در خدمت این بخش قرار بدهند.

امام‌جمعه مشهد ادامه داد:

مردم در زندگی خود نیازمند ثبات معیشتی هستند. این ثبات معیشتی خیلی مهم‎تر از توسعه یا ثبات اقتصادی است. امروزه دولت در جهت توسعه اقتصادی اقدامات وسیعی انجام داده، شاخص‌ها مثبت شده‌اند، در این عرصه در حال پیشرفت هستیم و رایزنی‌های دیپلماسی نیز در خدمت اقتصاد قرار گرفته اما مهم‌تر از این، مسئله ثبات اقتصادی در معیشت است که مردم بدانند اگر امروز غذایی را مصرف می‌کنند فردا هم این غذا با همین قیمت قابل تأمین باشد. مشکل امروز ما در جامعه آن است که بالاتر از توسعه یا ثبات اقتصادی، ثبات معیشتی خانواده‌ها تهدید می‌شود. افراد فقیر و ناتوان بیش از همه متوجه این بخش از زندگی خود هستند که مطمئن باشند خانه امروزشان، فردا هم با همین مبلغ قابل سکونت است و غذای امروزشان، فردا نیز با همین قیمت در دسترس خواهد بود. از این نظر به هم خوردن بازار شاید برای اقشار مرفه و ثروتمند خیلی مهم نباشد اما برای یک کارمند یا یک کارگر اگر نرخ یک قلم کالا افزایش یافت، این خانواده دیگر نمی‌تواند از آینده مطمئن باشد که همین سفره را می‌تواند تأمین کند.

علم‌الهدی گفت:

رسانه‌ها اگر بخواهند آمار نامعتبر را پخش کنند و از هر جا هرچه می‌شنوند آن را انتشار دهند، این مسئله، نظام معیشتی مردم را به هم می‌زند. اینکه هر نرخی را از هر جا بشنوید، بخواهید انتشار بدهید، این کار غلطی است. اگر مردم ثبات معیشتی نداشتند و برایشان اختلال فکری پیش آمد نظام معیشت ملت ما در معرض خطر قرار می‌گیرد و بر این اساس، حرکت رسانه‌هایی که بخواهند اخبار دروغ پخش کنند یا حتی در جریان سازی رسانه‌ای کمک نکنند اقدامشان در جهت ضربه به مردم خواهد بود. رسانه دلسوز در شرایط کنونی آن تریبونی است که مشکلات نظام را مطرح می‌کند اما نه به شکلی که مردم ملتهب شوند بلکه به صورتی که این مطالبات در قابل پرونده‌های جداگانه قابل‌پیگیری رسیدگی و حل باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد:

متأسفانه در برخی از خانواده‌ها این رویه نادرست وجود دارد که به‌محض اینکه بر حقوق افزوده می‌شود یا درآمد بالاتر می‌رود سطح هزینه نیز بلافاصله به همان نسبت افزایش پیدا می‌کند. این بزرگ‌ترین عامل از بین برنده معیشت خانواده است. این مسئله مصرف و هزینه از جمله ارکان مهمی است که خانواده‌ها باید مدنظر قرار بدهند. اینکه مردم از تولید ملی حمایت کنند و سراغ کالای خارجی نروند، می‌تواند مصداق مدیریت مصرف و حمایت از تولید باشد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان