وزرا باید از بن دندان به نظام اعتقاد داشته باشند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 5 مرداد 1403 - 17:55

وزرا باید از بن دندان به نظام اعتقاد داشته باشند

شماره: 25967
Aa Aa

او گفته تنفیذ آرای ملت از جانب رهبری فرزانه و الهی است که طی مراسم رسمی نائب امام زمان آرا را تنفیذ می‌کند و به رای مردم قداست می دهد.

جزیره‌ای عمل کردن موجب اختلال نظام می‌شود؛
وزرا باید از بن دندان به نظام اعتقاد داشته باشند

 کاظم صدیقی، خطیب جمعه تهران در خطبه های نماز جمعه پایتخت گفت:

اگر اهل تقوا باشیم و لباس پاکی بر تن کنیم و چراغ تقوا در خانه دلمان روشن باشد ولایت ، نصرت و حفاظت خدا را می یابیم.

به گزارش اسپادانا خبر، صدیقی تصریح کرد:

خداوند متعال با کسانی است که در مسیر تقوا حرکت می کنند و در این راه تامین کننده توشه راه شماست.

صدیقی با بیان اینکه نماز جمعه مظهر اخوت، برادری وهمدلی است گفت:

نماز جمعه جزو کانون های محبت خداست و شما روز های جمعه از نقاط مختلف دور هم جمع می شوید. خدا به همه مومنان دستور داده وقتی که ندای مکبر روز جمعه را می شنوید برای یاد خدا بلند شوید. خدا به همه مومنان دستور داده وقتی که ندای مکبر روز جمعه را می شنوید برای یاد خدا بلند شوید.

خطیب نماز جمعه همچنین گفت:

باید وزرا و اعضای کابینه از بن دندان به نظام اعتقاد داشته باشند نه اینکه نفاق داشته باشد و موضع گیری هایشان مخالف اصول انقلاب و نظام باشد.

صدیقی خاطر نشان کرد:

تنفیذ هم در قانون اساسی است و هم مبنای فقهی در اسلام ناب محمدی دارد. تنفیذ آرای ملت از جانب رهبر فرزانه و الهی ما است و آرا مردم همیشه مورد احترام بوده و طی مراسم رسمی نائب امام زمان این آرا را تنفیذ می‌کند و به رای مردم قداست می دهد و جمهوریت و مقبولیت آن با آرای مردم است و این افتخاری برای رئیس جمهور است.

امام جمعه موقت تهران گفت:

حضرت آقا در دیدار با نمایندگان ملت مجلس شورای اسلامی نکاتی را مطرح فرمودند که این‌ها راهبرد و نسخه است و باید رعایت شود. من با قاطعیت عرض می‌کنم آنچه حضرت آقا می‌فرمایند مبنای فقهی و عقلی دارد و حاصل تجارب بسیار طولانی با هوش سرشاری است که خداوند به ایشان داده است. نکته اول این است که مجلس همیشه سؤال کننده نیست بلکه پاسخگو نیز است. خداوند بر ما ناظر است و کرسی نمایندگی کرسی شخصی نیست و مربوط به ۸۰ میلیون جمعیت است. هر نماینده صرفاً نماینده شهر خودش نیست بلکه نماینده خانواده شهدا، جانبازان و نماینده همه است لذا هر کاری می‌کند باید در پیشگاه خداوند و وجدان خودش پاسخگو باشد. نکته دوم همکاری بین قوا است. جزیره‌ای عمل کردن موجب اختلال نظام می‌شود. اعضای بدن ما هر کدام وظایف خاص خودش را دارد. قوای سه‌گانه کمیته مشترک برای رصد مشکلات کشور تشکیل دهند. حضرت آقا به مجلس در خصوص معرفی کابینه توصیه‌هایی داشتند که مجلس انقلابی باید این توصیه‌ها را جدی بگیرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد:

پیشنهاد من این است آقای رئیس جمهور قبل از آنکه رسماً افراد کابینه را به مجلس معرفی کند با مجلسی‌ها گفتگو داشته باشند و افراد را با هم ارزیابی کنند و ببینند آیا شایستگی لازم دارند یا ندارند که با شکاف زاویه‌ها که برای بعدها مهم است مواجه نگردند. رئیس جمهور باید کسی را به عنوان وزیر معرفی کند که آن فرد امین باشد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان