سیاست‌های کلی رهبر انقلاب چراغ راهنمای مسیر است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 5 مرداد 1403 - 23:46

سیاست‌های کلی رهبر انقلاب چراغ راهنمای مسیر است

شماره: 25974
Aa Aa

 اختلاف‌کردن و زیرمیز زدن و نپذیرفتن چیزی جز هرج‌ومرج ایجاد نمی‌کند. با هماهنگی و مشورت رهبری برای معرفی کابینه به جمع‌بندی نهایی خواهیم رسید.

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب اعلام کرد؛
سیاست‌های کلی رهبر انقلاب چراغ راهنمای مسیر است

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب در گفتگو با دفتر حفظ و نشر آثار رهبرانقلاب اظهار داشت:
جمع‌بندی‌ای که برای کابینه در حال انجام است حاصل مجموعه‌ نظراتی است که از کل جریان‌ها و مدیران سیاسی کشور به‌دست آورده‌ایم. حالا اینکه چقدر موفق بشویم دیگر باید صبر کنیم ببینیم کار به کجا خواهد رسید چون این یک تجربه‌ی جدید است.

به گزارش اسپادانا خبر، او گفت:

ما سیاست‌های کلی رهبر انقلاب را داریم حتی در این مناظرات و انتخابات هم می‌گفتم این سیاست‌ها چراغ راهنمای مسیر است و هدف ما را مشخص می‌کند. بعد از این برنامه‌ای است که کارشناسان و عُقلا و مدیران و مسئولان ما در جهت آن سیاست‌ها باید بنویسند. تا زمانی که به یک تصمیم و یک هدف‌گیریِ نهایی نرسیده باشیم می‌توانیم سلایق خودمان و افکار خودمان و جهت‌گیری‌های خودمان را داشته باشیم امّا وقتی تبدیل به سیاست و قانون شد اختلاف‌کردن و زیرمیز زدن و نپذیرفتن چیزی جز هرج‌ومرج ایجاد نمی‌کند. اگر من از خودم یک قانونی یا یک جهت‌گیری دیگری را تعریف کنم که در جهت آن سیاست‌ها نباشد ــ حتّی اگر این حرف یا جهت‌گیری‌ای که من می‌خواهم ارائه بدهم خوب هم باشد ــ هرج‌ومرج می‌شود. تصمیم‌گیری، سیاست‌گذاری و هدف‌گذاری در مسائل کشور فقط مبنا و ابزار علمی دارد. دلیلی ندارد وقتی حرف حقّی آمد ما نپذیریم. مشکل ما الان در کشور این است که بر اساس ارتباطات دوستی و رفاقت و یا شاخص‌های ذهنی خودمان افراد را انتخاب می‌کنیم ولی از نظر علمی شاخص‌هایی وجود دارد که شاید در ذهن ما نگنجد. آنچه فوری و ضروری است، اوّل رفع اختلافات، دست به دستِ هم دادن و با هم پیش رفتن است.

مسعود پزشکیان ادامه داد:

برای اینکه ما بتوانیم در معرّفی افراد کابینه به مجلس یک چنین کاری را بکنیم قدم اوّل این بود که به تمام جریانات، گروه‌ها و شخصیّت‌های سیاسی اعلام کردیم که افراد مورد نظر خودشان را که می‌توانند به دولت کمک بکنند معرّفی کنند تا وفاق ملّی شکل بگیرد. توسّط هر کدام از این‌ها ــ چه جریانات اصلاح‌طلب، اصولگرا و مستقل، و چه افراد و شخصیّت‌های سیاسی ــ یک فهرست‌هایی ارائه شد و نهایتاً اینها دارد پالایش می‌شود تا به یک جمع‌بندی چهارپنج‌نفره برای هر جایگاه برسد. در آخر طبیعتاً خدمت مقام معظّم رهبری خواهیم رفت و با هماهنگی و مشورت با ایشان به یک جمع‌بندی نهایی خواهیم رسید که این‌ها را بتوانیم معرّفی کنیم.

رئیس‌جمهور منتخب گفت:

در مسئله‌ی فرهنگ اوّل باید خودمان را درست کنیم. لازم نیست به دیگران خرده بگیریم؛ اوّل به خودمان خرده بگیریم. اگر من آدم درستی باشم و اخلاق درستی داشته باشم، اگر دلسوز مردم باشم و مردم این را بفهمند که من دلسوز آن‌ها هستم دیگر امکان ندارد مردم من را دوست نداشته باشند و از اخلاق و رفتار من الگو نگیرند. رفتار و برخورد ما به گونه‌ای است که وقتی مردم آن را نگاه می‌کنند، بدشان می‌آید. آن‌وقت چرا باید مثل ما بشوند؟ چرا خودشان را شبیه ما بکنند؟ در نتیجه، در رابطه با فرهنگ، بیشتر باید به خودمان برسیم تا اینکه به دیگران خرده بگیریم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان