برخی از کشورها پروتکل‌های بهداشتی ایران را کپی کرده اند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 9 تير 1403 - 23:20

برخی از کشورها پروتکل‌های بهداشتی ایران را کپی کرده اند

شماره: 12332
Aa Aa

آسیبی که اقتصاد ایران در کرونا دید به مراتب کمتر از آسیبی بود که کشورهای مقتدر دنیا دیدند و ایران در عرصه بین المللی ده به یک از دنیا جلو افتاد.

نمکی، وزیر بهداشت ایران مطرح کرد؛
برخی از کشورها پروتکل‌های بهداشتی ایران را کپی کرده اند

"سعید نمکی"، وزیر بهداشت ایران در ستاد استانی مقابله با کرونا در کرمان اظهار کرد:

آسیبی که اقتصاد ما در کرونا دید به مراتب کمتر از آسیبی بود که خیلی از کشورهای مقتدر دنیا دیدند زیرا ما پروتکل نوشتیم که چگونه اقتصاد و معیشت را در کرونا و کسری ها مدیریت کنیم. برخی از کشورها پروتکل‌های بهداشتی کرونا را بعد از ما نوشته و حتی کپی کردند.

به گزارش اسپادانا خبر، وزیر بهداشت بیان کرد:

توکل به خداوند، رهبری متفاوت از جهان و نقشی که مقام معظم رهبری در هدایت، حمایت و در رعایت داشتند موجب شد ایران در عرصه بین المللی و در اوج تحریم ظالمانه ده به یک از دنیا جلو بیفتد. در امریکا دیوانه ای به نام ترامپ به هیچ پروتکلی پایبند نیست و نتیجه آن را در خیز مردمی بیماری می بینیم اما مقام معظم رهبری به شدت مسائل را رعایت و از ما حمایت کردند.

وی اظهار کرد:

هرکس فکر کند واکسن تنها علاج بیماری است حرف عالمانه ای نزده و واکسن کووید 19 مسائل خاص خود را دارد و با واکسن فلج اطفال و سرخک کاملا فرق می کند و نمی دانیم چه خواهد کرد و چقدر و چند وقت ایمنی می دهد و دبیرکل سازمان بهداشت جهانی نیز چنین جوابی می دهد. گرچه امیدهایی در ورود واکسن به کشور داریم اما باید بدانیم با واکسن هم نمی شود به مردم دنیا گفت از شر ویروس خلاص شدیم و باید بپذیریم این ویروس میهمان مستمرتری است.

وی بیان کرد: در حال حاضر خرید واکسن را از منابع بسیار مطمئن دنبال می کنیم و نگذاشتیم مانند ترکیه و امارات ملت مورد آزمایش قرار بگیرند و نخواهیم گذاشت.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان