اولین مورد کووید 19 جهش یافته انگلیسی در ایران مشاهده شد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 5 مرداد 1403 - 0:46

اولین مورد کووید 19 جهش یافته انگلیسی در ایران مشاهده شد

شماره: 12340
Aa Aa

از دیروز تا امروز ۶ هزار و ۱۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در ایران شناسایی شده و ۹۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست داه اند.

وزیر بهداشت ایران تایید کرد؛
اولین مورد کووید 19 جهش یافته انگلیسی در ایران مشاهده شد

نمکی، وزیر بهداشت ایران گفت:

به مرگ های دو رقمی ناشی از کرونا رسیدیم. گرچه این‌هم زیاد است و غم انگیز اما این کاهش، حاصل تلاش شبانه روزی همه همکاران من و همه عزیزانی است که طی این مدت ما را یاری کردند.

به گزارش اسپادانا خبر، وی گفت:

اولین مورد کووید 19 موتاسیون یافته انگلیسی را در یک هموطن که از انگلیس آمده بود و بعد از مدتها رصد، پیدا کردیم. وی در یکی از بیمارستانهای خصوصی بستری بود و تست کووید 19 وی از نوع موتاسیون یافته تایید شد.

سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشتایران نیز گفت:

از دیروز تا امروز ۱۶ دی ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۱۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۸۶ نفر از آنها بستری شدند.

وی گفت:

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۲۵۵ هزار و ۶۲۰ نفر رسید.

لاری گفت:

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۵ هزار و ۷۴۸ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود:

تا کنون یک میلیون و ۲۹ هزار و ۲۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. ۴۸۲۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تا کنون ۷ میلیون و ۸۸۵ هزار و ۴۱۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری ادامه داد:

در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۴ شهرستان ساری، آمل، رامسر و سوادکوه شمالی در وضعیت قرمز، ۴۳ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۴۰۱ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان